پاکسازی کبد و روده ،نخستین گام برای درمان جوش صورت

a.mahammadi
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: برای بهره‌مندی از پوستی صاف و شفاف پاکسازی کبد و روده نخستین و مهم‌ترین گام محسوب می‌شود.
رضا زاد اسماعیلی محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: در اثر آمیخته شدن اخلاط با یکدیگر و نبود مکانی برای خروج آنها، خلط ناصالح در بدن ایجاد و به صورت جوش صورت یا دمل های چرکی بر روی پوست ظاهر می‌شود.
وی در خصوص علت پدید آمدن جوش اظهار داشت: جوش صورت نشان دهنده این است که عملکرد کبد دچار اختلال شده است و این عضو نمی تواند به راحتی سموم را از بدن دفع کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: پاکسازی کبد و روده نخستین گام برای درمان جوش صورت به شمار می‌رود. همچنین این اشخاص باید از مصرف مواد غذایی حاوی رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده اجتناب کنند.
زاد اسماعیلی با اشاره به اینکه افراد باید از مصرف بیش از حد مواد غذایی مغایر با طبعشان خودداری کنند، عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که در استفاده از مواد غذایی موافق طبعشان زیاده روی کنند. 
وی تصریح کرد: مصرف دمنوش هایی مانند کاسنی، عناب، شاتره، خار مریم، بید کاسنی و بید مشک نیز سبب رفع جوش می شود. همچنین علل بروز جوش صورت در برخی اوقات تنها مربوط به رژیم غذایی ناسالم نمی شود و اعراض نفسانی مانند شادی، ناراحتی و افسردگی نیز در پیدایش جوش دخالت دارند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: رعایت نکردن بهداشت پوست، استفاده از لوازم آرایشی غیر استاندارد و استنشاق هوای آلوده نیز از دیگر عوامل بروز جوش محسوب می شوند.

زاد اسماعیلی توصیه کرد: بخور پوست صورت با بابونه، مصرف عصاره آویشن و استفاده موضعی از کرم تهیه شده از روغن خالص شترمرغ نقش موثری در رفع لک و جای جوش دارد

راهکارهای طبیعی برای رهایی از جوش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ