قلیان های جیبی چه نقشه ای برای شما کشیده اند؟!

jalalvand
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به تبلیغ مصرف انواع قلیان از جمله تازه ترین نوع آن یعنی قلیان جیبی و یا لاکچری که در فضای مجازی دیده می شود، گفت: قلیان های جیبی در آسیب رساندن به سلامت افراد کمتر از انواع قلیان نیستند.

محمدرضا مسجدی با اشاره به این که عده ای سودجو با عوام فریبی سلامت مردم را به خطر می اندازند، موضوع نگران کننده در ارتباط با قلیان های جیبی را ترکیب شدن مواد با فلزات سنگین دانست که بر اثر مصرف، می تواند برخی از بیماری ها مانند انواع سرطان و مشکلات قلبی و یا تنفسی را ایجاد کند.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از دودکردنی هایی همچون سیگار و قلیان، تصریح کرد که قلیان جیبی مانند انواع قلیان برای مصرف کنندگان آن ضرر دارد.
قلیان جیبی توسط باتری لیتیوم یا پورت usb شارژ می شود و با انواع تزئینات و رنگ های زیبا روی بدنه و همچنین کاربرد طعم دهنده های مختلف از جمله میوه ای در آن، به مثابه تله ای فریبنده برای جذب عمدتا جوانان است.

دکتر مسجدی تاکید کرد: افرادی که دنبال ترویج مصرف این گونه وسایل هستند، سود خود را دنبال می کنند و متاسفانه برای آنان مهم نیست که با به دست آوردن این منافع، تا چه اندازه سلامتی مردم به خصوص جوانان به خطر می افتد.
وی ادامه داد که گاه و بیگاه فرآورده و یا وسیله دخانی جدیدی وارد بازار می شود که تحت عنوان سهولت حمل و مصرف، مردم را به سمت مصرف بیشتر قلیان می کشانند که این کار مضرات فراوانی به خصوص برای سلامت جوانان ایجاد می کند.
مسجدی با اشاره به این که عده ای سودجو از طریق پیامک و سامانه های مجازی مصرف قلیان را تبلیغ می کنند، افزود: این افراد به فکر منافع خود هستند و هیچ احساس مسئولیت فردی و جمعی در قبال سلامتی مردم ندارد.

مواد دخانی از بزرگترین تهدیدها در برابر سلامتی جوانان کشور
وی به افزایش مصرف مواد دخانی در کشور اشاره کرد و گفت: مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان از بزرگترین تهدیدهای فراروی سلامتی مردم به خصوص جوانان کشور است.
مسجدی همچنین اظهار کرد که مصرف قلیان به بحران در کشور تبدیل شده و هر روز شاهد افزایش مصرف آن بین زنان به خصوص دختران هستیم که از مضرات آن چندان اطلاع ندارند.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات یادآور شد: برخی از افراد به صورت تفریحی از قلیان استفاده می کنند که با ارتقای آگاهی می توان از مصرف آنها کاست.
لینک مرتبط: دیگر قلیان ها در سطح شهر نیستند!

قلیان به دورهمی های دخترانه رسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ