مهمترین علل پوسیدگی دندان ایرانی ها

a.mahammadi
رئیس انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، مهمترین راهکار پیشگیری از پوسیدگی دندان ها را تشریح کرد.

دکتر محمد حسین رضوانی با اذعان به این موضوع که متاسفانه مسواک زدن در بین مردم خوب آموزش داده نشده است، گفت: مهمترین علت پوسیدگی دندان های ایرانی ها، مسواک نزدن است.
وی با تاکید بر اینکه پوسیدگی دندان ها به راحتی قابل پیشگیری است، افزود: با رعایت ساده ترین روش ها، می توان جامعه ای داشت که مردم آن دندان های پوسیده نداشته باشند.
رضوانی ادامه داد: اگر مردم بدانند با مسواک زدن و نخ دندان، به راحتی می توان از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرد، قطعا سراغ مسواک زدن خواهند رفت.
این متخصص دندانپزشکی ترمیمی اظهارداشت: مجموعه دستورات بهداشتی، بر رعایت محیط پاکیزه و عاری از میکروب در دهان تاکید دارد.
وی تاکید کرد: مسواک زدن بعد از خوردنی ها و حداقل شستن دهان حتی با آب خالی، می تواند از ماندن مواد تخریب کننده روی دندان ها جلوگیری کند.
رضوانی به ۱۵ دقیقه طلایی فرصت مسواک زدن و شستن دهان اشاره کرد و افزود: بررسی ها نشان داده است که بعد از هر خوردنی، تنها ۱۵ دقیقه برای از بین بردن مواد تخریب کننده دندان ها که در مواد قندی وجود دارد، فرصت داریم. زیرا، بعد از ۱۵ دقیقه حیاتی، این مواد بر لایه های دندان نفوذ کرده و به تدریج عامل پوسیدگی دندان ها می شوند.
رئیس انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: توصیه ما این است که در این ۱۵ دقیقه طلایی یا مسواک بزنند و یا حداقل دهان را شستشو دهند.
وی همچنین بر استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن سطح دندان ها از پلاک میکروب تاکید کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ مسواک زدن، باید به مدارس رفت و دانش آموزان را ترغیب کرد مسواک بزنند.

شناخت علل و علائم پوسیدگی دندان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ