دلایل دندان درد در دوران بارداری

a.mahammadi
یکی از مشکلات شایع در هنگام بارداری دندان درد و التهاب لثه است و در صورتی که از سوی مادر نادیده گرفته شود می تواند منجر به بیماری و حتی زایمان زودهنگام در جنین شود.
 دندان درد در دوران بارداری اجتناب ناپذیر است اما می توان با رعایت نکاتی مانع از آن شد.
کارشناسان اعتقاد دارند مشکلات دهان و دندان و لثه در زنان باردار به دلایل مختلف رخ می دهد.
تغییرات هومونی اولین مقصر
هنگام بارداری در بدن زنان تغییرات هورمونی رخ می دهد که باعث ایجاد التهاب در لثه و مشکلات دهان و دندان درآنها می شود.
کمبود کلسیم و رژیم غذایی نامناسب
هنگام بارداری به دلیل استخوان سازی در بدن جنین ذخیره کلسیم بدن مادر کاهش پیدا می کند و در نتیجه میزان پوسیدگی دهان و دندان افزایش می یابد، همچنین هوس بارداری در مادران باعث تمایل بیشتر آنها به خوردن مواد غذایی شیرین می شود که متهم اصلی خرابی دندان ها هستند.
ویار بارداری را دست کم نگیرید
برخی از مادران باردار در چند ماه اول بارداری دچار تهوع صبحگاعی هستند و این تهوع باعث ورود اسید معده به مری و دهان و آسیب به مینای دندان ها می شود، همچنین برخی از مادران باردار به دلیل تحریک حس بویایی و چشایی به طعم خمیر دندان حساس می شوند و دیگرمسواک نمی زنند و به این ترتیب دندان های آنها خراب می شود.
مراقبت های دندانپزشکی در دوران بارداری 
ابتدا قبل از اقدام به بارداری چک آپ کامل دندانپزشکی انجام دهید تا دندان خراب نداشته باشید، در حین بارداری به طور منظم مسواک بزنید و از آب نمک رقیق به عنوان دهان شویه استفاده کنید همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک داشته باشید تا در صورت خرابی دندان قبل از آسیب شدید بتوان مشکل را بر طرف کرد.
از رفتن به دندانپزشکی نترسید
رفتن به دندانپزشکی اگر تحت مراقبت و کنترل دقیق پزشکی حاذق باشد، هیچ مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نمی کند انواع روش های درمانی ایمن و دارو وجود دارد که می توان در این دوران استفاده کرد، در عوض نادیده گرفتن درد دندان توسط مادر می تواند باعث زایمان زودهنگام و به دنیا آمدن نوزاد نارس شود.

با دندان درد در دوران بارداری چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ