با این روش های خانگی تب را فورا پایین بیاورید!

jalalvand
استفاده از بعضی مواد غذایی ترش باعث کاهش دمای بدن بیماران می شود.
رضاحیدر پور پزشک عمومی با بیان اینکه سرماخوردگی باعث بروز تب در افراد می شود، گفت: افزایش دمای بدن باعث بروز بیماری های مغزی، تشنج و افزایش فشار خون می شود.
وی به دلایل بروز تب در افراد اشاره کرد و ابراز داشت: عدم استفاده از بخاری در منزل و لباس گرم همچون کلاه، دستکش، پالتو و رعایت نکردن بهداشت منجر به بروز سرماخوردگی و بالا رفتن دمای بدن افراد می شود. 
وی با اشاره به اینکه بعضی مواد غذایی و میوه ها باعث کاهش تب می شود، تاکید کرد: در هنگام سرماخوردگی مصرف مواد غذایی همچون سوپ، آب پرتقال، رب انار شیرین و ترش، انار، شربت لیموترش، لیمو ترش، عسل، کاهو، دمنوش های زنجبیل، گیاه بومادران و برگ مریم‌گلی تاثیر بسزایی در کاهش و کنترل تب دارد.
وی به بهترین تب بر اشاره کرد و بیان کرد: مصرف 600 گرم به دلیل اینکه حاوی مواد مغذی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B است باعث از بین رفتن تب می شود.
حیدر پور با بیان اینکه فلفل تند نیز خاصیت تب بری را دارد، تصریح کرد: ماده کاپسیسین موجود در فلفل تند، باعث افزایش تعریق و گردش خون بدن بیمار می شود.
به گفته این پزشک عمومی، مصرف ابن مواد غذایی باعث کاهش حرارت و دمای بدن، باز کردن منافذ پوست و افزایش تعریق بیمار می شود.
 
وی به علائم ایجاد تب اشاره کرد و بیان کرد: احساس تب و لرز، نبض تند، تنفس کوتاه، سردرد،  خشکی دهان و فشار دندان ها بر هم از علائم بروز تب در افراد است.
حیدر پور با بیان اینکه برای بهبود سلامتی باید استراحت کنید، افزود: جهت کاهش تب و لرز باید خود را با ملحفه مرطوب و یا پتو بپوشانید.

به گفته این پزشک عمومی، در زمان سرماخوردگی و بالارفتن دمای بدن حمام کردن با آب ولرم منجر به کاهش تب می شود. 

لینک مرتبط: سرماخوردگی را با این روش اورژانسی درمان کنید! +طرز تهیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ