غذاهایی که بیشتر از یک بسته چیپس نمک دارند

مهرناز زاوه
بدن ما به سدیم نیاز دارد، اما شکی نیست که ما میزان زیادی از آن را به بدن انتقال می‌دهیم. در اینجا متخصصان به غذاهایی اشاره کرده‌اند که حاوی میزان زیادی نمک هستند.

بدن ما به سدیم نیاز دارد، اما شکی نیست که ما میزان زیادی از آن را به بدن انتقال می‌دهیم. از خوردنی‌های مضر مانند چیپس و بادام‌ نمکی خودداری کنید چرا که نمک فراوانی دارند. در اینجا متخصصان به غذاهایی اشاره کرده‌اند که حاوی میزان زیادی نمک هستند.
پنیر فرآوری‌شده
پنیرهایی که به میزان زیادی فرآوری شده‌اند یکی از عوامل مضر در بین غذاهایی از این دست هستند. تنها یک قالب پنیر چدار چیزی حدود ۱۰۶ میلی‌گرم سدیم است. پنیر فتا، پنیر ‌آبی و پنیر رشته‌ای هم جزو نمکی‌ترین پنیرها هستند. 
غلات صبحانه
آیا می‌دانستید که برخی غلات‌ها سدیم بیشتری نسبت به چیپس‌های تورتیلا دارند؟ تنها یک فنجان از این غلات‌ها حاوی ۲۰۶ میلی‌گرم سدیم است. 
آب سبزیجات
در خوردن عصاره‌های سبزیجات زیاده‌روی نکنید چرا که سرشار از سدیم هستند. تنها یک فنجان بزرگ از آب سبزیجات حاوی ۲۸۹ میلی‌گرم سدیم بوده که چیزی حدود ۱۰ درصد از میزان سدیم توصیه‌شده در روز را تأمین می‌کند. بنابراین در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. 
سس گوجه‌فرنگی
شکر افزوده به این سس باعث مخفی ماندن محتوای نمکی سس گوجه خواهد شد، اما این سس میزان سدیم فراوانی هم دارد. نیتریت سدیم یکی از ترکیبات شایعی است که به منظور محافظت از پوره استفاده می‌شود.
غذاهای پخته
غذاهای پختنی مانند کیک‌ها، مافین و پنکیک‌ها حاوی پودر مخصوص پختن یا جوش شیرین هستند که به ازای هر قاشق غذاخوری چیزی حدود ۴۸۰ میلی‌گرم سدیم دارد. بنابراین سوای تمام کالری اضافی آن، میزان مصرف سدیم‌تان هم بالا خواهد رفت.  
منبع: thehealthsite

کدام نمک بهتر است؟ نمک معمولی یا نمک دریایی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ