لوازم شخصی مان را چند وقت یکبار عوض کنیم؟

a.mahammadi
یک کارشناس بهداشت در خصوص زمان تعویض وسایل شخصی مثل حوله و مسواک توضیح داد.

ندا اوتادی کارشناس بهداشت با بیان اینکه لوازم شخصی همچون حوله، مسواک، لیف و صابون را باید در جای مناسب قرار داد، گفت: حوله یکی از مهمترین لوازم شخصی افراد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم توجه به بهداشت حوله باعث رشد میکروب در پوست می شود، تصریح کرد: محل تجمع میکروب ها و قارچ ها در پوست، کشاله ران و بین انگشتان دست و پا است.
این کارشناس بهداشت به حوله های زبر اشاره کرد و اظهار داشت: کیفیت حوله های زبر و خشک برای پوست انسان مناسب نیست.
اوتادی با بیان اینکه حوله حمام باید بعد از هر سه بار استفاده، شسته شود، افزود: جهت جلوگیری از بروز میکروب به بدن حوله حمام را هر 2 سال تعویض کنید.
به گفته این کارشناس بهداشت، دمای آب مصرفی جهت شستن حوله باید حدود 77 درجه سانتیگراد باشد.
وی با بیان اینکه استفاده از صابون مایع باعث کاهش آلودگی می شود، تاکید کرد: برای رعایت بهداشت فردی مسواک خود را درون لیوان در حمام قرار ندهید.
اوتادی با اشاره به اینکه استفاده از مسواک بعد از هر وعده غذایی باعث جرم روی دندان و بوی بدن دهان می شود، بیان کرد: برای جلوگیری از بروز میکروب به دهان و دندان مسواک خود را پس از استفاده چهار ماهه عوض کنید.
وی با بیان اینکه گوشواره قبل از استفاده باید ضد عفونی شود، عنوان کرد: گوشواره نیز همانند سایر لوازم شخصی موجب تجمع باکتری و میکروب ها می شود.
اوتادی افزود: لیف زبر و خشک در زمان استفاده ناراحتی های پوستی ایجاد می کند. لذا برای جلوگیری از تجمع میکروب در لیف و کیسه حمام پس از استفاده به مدت 7 ماه، آن را تعویض کنید.
به گفته وی، برای جلوگیری از بروز بیماری های پوستی، قارچ و میکروب در بدن نباید لیف و کیسه را داخل حمام بسته و بدون تهویه مناسب قرار داد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ