اگر قرار است فقط یک مکمل بخورید، این‌یکی را انتخاب کنید

مهرناز زاوه
انواع امگا۳ در هر چیزی از کارکرد قلبی‌عروقی گرفته تا پیشگیری از کاهش از بین رفتن یا نابودی سلول‌های عصبی در سنین پیری بسیار تأثیرگذار است.

استفاده از روغن ماهی مزایای زیادی دارد، از افزایش سلامت استخوانی گرفته تا کاهش خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها. از طرفی به لاغرتر شدن شما هم کمک خواهد کرد و مصرف آن سطح هورمون‌های «حس خوب» در بدن را در وضعیت متعادل و پایداری قرار می‌دهد.
مکمل روغنِ ماهی در واقع نوعی مکمل سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ از جمله EPA و DHA است که از جلبک‌ها گرفته می‌شود. امگا۳ نوعی اسید چرب ضروری بوده و این بدان معناست که نمی‌توان آن را سنتز یا ترکیب نمود، بنابراین باید در رژیم غذایی آن را مصرف کرد. انواع امگا۳ در هر چیزی از کارکرد قلبی‌عروقی گرفته تا پیشگیری از کاهش از بین رفتن یا نابودی سلول‌های عصبی در سنین پیری بسیار تأثیرگذار است.
چرا به آن نیاز داریم؟
-افزایش کارکرد متابولیسم؛ مصرف امگا۳ برای کارکرد طبیعی متابولیسمی بسیار مؤثر است. در واقع امگا۳ اساس و مبنای حفظ وزن متعادل و سلامت بدن و انرژی آن را تضمین می‌کند.
-پرورش مغز؛ مصرف روغن‌های ماهی حاوی امگا۳ در تقویت حافظة دانش‌آموزان هم بسیار تأثیرگذار بوده و از طرفی باعث ارتقاء سطح دقت و توجه آنها و زمان واکنش‌شان خواهد شد. 
-آب شدن سریع‌تر چربی بدن؛ افزایش مصرف امگا۳ به شما کمک خواهد کرد تا با بهبود وضعیت حساسیت انسولین، لاغرتر شوید بنابراین کارایی بدن در سوزاندن چربی بهتر خواهد شد.
آیا بین برندهای مختلف محصولات، تفاوتی وجود دارد؟
بله، ‌و این تفاوت بسیار محسوس است. از خوردن روغن جگر ماهی و روغن‌هایی که حاوی چربی‌های دوگانه یا ترنس هستند پرهیز کنید چرا که تأثیری به همراه ندارد. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که میزان امگا۳ نسبت به امگا۶ مناسبی داشته باشد؛ هم‌چنین باید محصولی انتخاب کنید که از ماهی‌های کوچک (ترجیحا ماهی شاه‌ماهی یا ماکرل) در آن استفاده شده باشد که حاوی سموم محیطی کمتری مانند جیوه است. اگر نگران اثرات محیطی چنینی مکمل‌هایی هستید، می‌توانید برند یا محصولی انتخاب کنید که از دل و روده و اشپل ماهی در استفاده شده باشد.
منبع: thehealthsite

سرخ کردن ماهی، امگا3 آن را از بین میبرد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ