۱۰ شغلی که شما را افسرده می‌کنند

مهرناز زاوه
صنعت هواپیمایی تنها حرفه‌ای نیست که میزان افسردگی در آن بالاست. آماری که در سال ۲۰۱۴ به عمل آمد میزان افسردگی را در ده شغل نشان داد.

کار کردن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. روزهای زیادی بوده که با شوق و اشتیاق سر کار رفته‌ایم، و روزهایی که از این می‌ترسیدیم که چگونه می‌خواهد پایان پذیرد. سخت است گفتن این مسئله که کدام دوره سخت‌تر بوده است، این میان مشاغلی هم هستند که به مراتب برای کارمندان دشوارتر است، خصوصا وقتی بحث سلامت روان مطرح می‌شود.
اخیرا محققان طی تحقیقاتی دریافته‌اند که علائم و افکار مربوط به خودکشی در خلبانان هواپیما بسیار بالاست. یکی از آنها در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم که در حال حاضر بسیاری از خلبانانی که پرواز می‌کنند علائم افسردگی خود را کنترل می‌کنند و به خاطر ترس از اثرات آن بر حرفه‌شان، به دنبال درمان آن نیستند.»
این میان گزارش‌ها نشان می‌دهد که خلبانان مرد بیشتر از خلبانان زن دچار فقدان شور و محبت، احساس شکست و عدم موفقیت بوده و بیشتر به این مسئله فکر می‌کنند که به درد هیچ کاری نمی‌خورند. میزان افسردگی در بین خلبانان زن به مراتب از خلبانان مرد بیشتر است. خلبانان از داروهای ضدخواب استفاده می‌کنند و آن دسته از خلبانانی که مورد آزار و اذیت جنسی یا کلامی واقع شده‌اند، میزان بروز علائم افسردگی در آنها بیشتر بوده است.
البته ناگفته نماند که صنعت هواپیمایی تنها حرفه‌ای نیست که میزان افسردگی در آن بالاست. آماری که در سال ۲۰۱۴ به عمل آمد میزان افسردگی را در ده شغل نشان داد. احتمال بروز افسردگی در افرادی که در زمینه حمل و نقل عمومی، املاک، یا خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند بیشتر است. این حرفه‌ها نیازمند اقدامات دائم یا دشوار نسبت به مشتری‌ها یا عموم مردم بوده و میزان استرس در آنها بالا و فعالیت فیزیکی در آنها پایین است و همین مسئله باعث می‌شود افراد شاغل در این حرفه‌‌ها، بیشتر در معرض علائم افسردگی قرار داشته باشند. این مشاغل عبارتند از:
-حمل و نقل داخل شهری – ۱۶.۱۹ درصد
-املاک – ۱۵.۶۵ درصد
-خدمات اجتماعی – ۱۴.۶۰ درصد
-صنایع تولید کالا – ۱۴.۲۵ درصد
-خدمات فردی – ۱۴.۲۵ درصد
-خدمات حقوقی – ۱۳.۴۴
-کیفیت محیط زیست – ۱۳.۴۲
-سازمان‌های گروهی – ۱۳.۲۸ درصد
-کارگزاران امنیت و کالا – ۱۲.۶۰ درصد 
-چاپ و نشر – 12.43 درصد
منبع: thehealthsite

کارزدگی، افسردگی و اضطراب در پزشکان! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ