سکته قلبی در زنان خاموش می ماند

a.mahammadi
سکته قلبی؛ خطری که زن و مرد نمی شناسد و در کمین نشسته و هر لحظه ممکن است گریبان هر یک از ما را بگیرد؛ اما زنان و مردان در مواجهه با این اتفاق چه واکنشی از خود نشان می دهند؟ تشخیص این نوع از حمله های قلبی برای کدام یک از این دو گروه ساده تر است؟

همیشه گفته می شود توانایی تحمل درد زنان از مردان بیشتر است و از درد زایمان برای شاهد این مدعا نام می برند؛ ولی جالب است بدانید همین موضوع باعث عدم تشخیص بروز سکته های قلبی در زنان می شود. موضوعی که موجب نگرانی متخصصان شده است؛ چراکه در اغلب موارد سکته های قلبی زنان خاموش باقی می ماند و درمان نمی شود.
بنا بر تحقیقات انجام شده، احتمال عدم تشخیص سکته قلبی در زنان 50 درصد بیشتر از مردان است. مسئله ای که از قدرت بالای زنان در تحمل درد ناشی می شود. در واقع، زنان به هنگام سکته قلبی دردی را متحمل می شوند که دلیل اصلی را نمی دانند و از آن می گذرند. نتیجه چنین امری افزایش تعداد زنانی است که به سکته های قلبی خاموش دچار می شوند. به عبارت دیگر، می توان این چنین ادعا کرد که زنان سکته قلبی را انکار می کنند.
با این حال نباید فراموش کرد بخشی از این ماجرا به عدم آگاهی کافی نسبت به علائم سکته قلبی مرتبط می شود. بسیاری از افراد گمان می کنند سکته های قلبی باید با یک حمله ناگهانی و درد بسیار شروع شوند. این در حالی است که سکته قلبی می تواند به پخش تدریجی درد در قفسه سینه منحصر شود و بی توجهی به چنین دردهایی می تواند در آینده عواقب خطرناکی داشته باشد.
بنابراین، برای زنان واجب است که دردهای قفسه سینه را جدی بگیرند و از کنار آنها به سادگی عبور نکنند؛ چراکه همین درد می تواند نشان از سکته قلبی باشد.
علائم حمله قلبی در زنان چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ