پیشگویی عجیب پزشکان در مورد مرگ ترامپ!(قسمت دوم)

پانته آ توتونپیان
رسانه‌های زیادی این خبر را منتشر کردند اما در غوغای سیاست و گفت‌وگوهای سیاسی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کمتر رسانه‌ای درباره راستی‌آزمایی این ادعا جست‌وجو کرده است. ما از زاویه‌ای دیگر به ترامپ و زندگی او نگاه کردیم.

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید

ترکیب ورزش و سیاست 
ترامپ به مجله «سلامت مردان» آمریکا می‌گوید با ورزش‌کردن بیگانه نیست: «من همه ورزش‌ها را امتحان کرده‌ام. همیشه ورزشکار خوبی بوده‌ام و همیشه هم کاپیتان تیم‌هایم بودم. هنوز هم گلف بازی می‌کنم و در این رشته تبحر دارم.» عکس‌هایی که او را در لباس تیم فوتبال NYMA و بسکتبال و… نشان می‌دهد هم موید همین گفته‌هاست. بنا بر نظر کارشناسان و متخصصان قلب، همین فعالیت بدنی می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری قلبی از جمله سکته قلبی را کاهش دهد. 

دوران پیری‌ات فرا رسیده ترامپ!
ترامپ در 70سالگی، مسن‌ترین رییس‌جمهوری است که در این سن به چنین مقامی رسیده است. اگرچه ممکن است گاهی افراد جوان هم به سکته قلبی دچار شوند، اما مختصصان معتقدند، کهولت سن با ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی ارتباط دارد. این قضیه زمانی پررنگ‌تر می‌شود که در این سنین، شغل پر‌استرس و مخاطره‌آمیز ریاست‌جمهوری بدون تجربه قبلی کار سیاسی به او رسیده است.

سال  پیش برادرم را به خاطر دائم الخمری از دست دادم
مصرف الکل و دخانیات هم یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به‌شمار می‌رود، به طوری که در بعضی مطالعات دیده شده مصرف مقادیر زیاد الکل به‌صورت مستقل از بیماری عروق کرونر سبب افزایش ریسک مرگ ناگهانی شده است. این افزایش ریسک با افزایش سن و افزایش مقدار مصرفی الکل افزایش می‌یابد؛ اتفاقی که برای یکی از نزدیکان ترامپ رخ داد. ترامپ در سال 1982 برادر خود را بر اثر اعتیاد شدید به الکل از دست داد. او می‌گوید از همان زمان تاکنون، لب به الکل نزده است. اما این مسئله نافی ضررات و آسیب‌های جدی مصرف این مواد به بدن نمی شود.

سابقه زندگی پر‌استرس
دونالد ترامپ یکی از پرمشغله‌ترین سیاستمداران آمریکاست. او در کسب و کار، نوشتن کتاب، ساختن برج و هتل و… فعال بوده است. همه این مشغله‌های ذهنی سابقه استرس روانی را برای او مهیا کرده است؛ اما یک ضربه روانی بزرگ برای دونالد ترامپ ورشکستگی او در سال 1991 بود. او به‌دلیل بدهی‌های فزاینده و به تعویق افتادن پرداخت اقساط وام‌های بی‌شمار خود، ورشکست شد. این ورشکستگی مالی، دوران پراسترسی را در زندگی او رقم زده است. از آنجا که عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی، یک شبه عمل نکرده و در طول زمان بیماری را ایجاد می‌کنند، مسلما این فشار روانی هم ممکن است در معرض خطر قرار دادن یک فرد موثر باشد. 

فشار روانی آقای رییس‌جمهور
مشغله جدید او که مسئولیت سنگین ریاست جمهوری است هم به این دغدغه‌های ذهنی اضافه شده است. این موضوع به‌خصوص در روزهای کارزار نفسگیر و طولانی تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی، فشار روانی و استرس زیادی را به او وارد کرد. فشار و استرس زیاد می‌تواند یکی از عوامل سکته قلبی باشد. همین استرس می‌تواند فشار‌خون را هم بالا برده و از این طریق عوامل سکته قلبی را دوچندان کند. از این منظر، افرادی که مشاغل سخت دارند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی هستند.

منبع: مجله ی سیب سبز 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ