برای دانش آموزان نقشه راه آموزش علوم بنیادی تدوین می شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری از تصمیم به تدوین نقشه راه آموزش علوم بنیادی برای دانش آموزان خبر داد.

امیرعلی حمیدیه در بازدید از پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که پرداختن صرف به تولید مقالات در کشور، نفع عمومی جامعه را شامل نمی شود، افزود: در تلاش هستیم دانش آموزان کشور طوری آموزش ببینند که تحقیقات آنها به تولید ثروت برای کشور منجر شود، این فناوری است که در این حوزه مطرح می شود و اهمیت دارد.

وی با اشاره به این که فعالیت های ستاد محدود به وزارت بهداشت نمی شود و حوزه کاری آن علم و فناوری است، افزود: علمی نافع است که تبدیل به ثروت شود و جمهوری اسلامی ایران در طول سال های پس از انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی در حوزه آموزش و پژوهش داشته است ولی در حوزه فناوری نیاز به توجه بیش تر است و توجه به آموزش و فناوری باید از سنین کم آغاز شود.

حمیدیه ادامه داد: دانش آموزان هم اکنون باید با مفاهیمی مانند شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت از علم آشنا شوند که این امر جزئی از وظایف آموزش و پرورش محسوب می شود، درستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در حال رصد و برنامه ریزی برای 10 سال آینده کشور هستیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد دانش آموزی در حوزه سلول های بنیادی در سال گذشته گفت: علم آینده پزشکی به سمت سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در حرکت است، زیرشاخه ای از این علم که تولید اندام های انسانی است هم اکنون در سطح دنیا مورد توجه قرار گرفته است، جمهوری اسلامی ایران با حرکت به موقع به سمت این علم می تواند جایگاه و بازاری مناسب در این حوزه در دنیا کسب کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر سه موضوع سلول های بنیادی، فناوری هسته ای و نانو، بیان کرد: مقام معظم رهبری این سه اصل را از نوامیس ملی کشور برشمردند که خود نشانگر اهمیت این موضوع است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در این بازدید از بخش های مختلف پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه فردوسی مشهد که شامل آزمایشگاه بیوتکنولوژی میکروبی و مهندسی ژنتیک، آزمایشگاه سلول های بنیادی، آزمایشگاه تحقیقات سلولی مولکولی و آزمایشگاه بانک سلولی است، با حضور مسئولین آزمایشگاه ها دیدن کرد.
لینک مرتبط:با روشی بسیار ارزان هوش فرزندتان را تقویت کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ