انواع ضایعات پوستی و راه درمان‌ آنها

zahra
گروه پزشکان لیزر برنا: ضایعه پوستی بافتی آویخته از پوست بوده و خطرناک نیست. این ضایعات معمولا روی گردن، سینه، کمر، زیربغل، زیر سینه‌ها یا محل ران‌ها بروز می‌یابند. ضایعات پوستی اغلب در زنان، علی‌الخصوص با افزایش وزن، و در افراد کهنسال پدید می‌آیند.

گروه پزشکان لیزر برنا: 

ضایعه پوستی بافتی آویخته از پوست بوده و خطرناک نیست. این ضایعات معمولا روی گردن، سینه، کمر، زیربغل، زیر سینه‌ها یا محل ران‌ها بروز می‌یابند. ضایعات پوستی اغلب در زنان، علی‌الخصوص با افزایش وزن، و در افراد کهنسال پدید می‌آیند.

این ضایعات معمولا دردناک نیستند. هرچند ممکن است هنگام فعالیت‌هایی همچون لباس پوشیدن، استفاده از زیورآلات یا کشیده شدن پوست روی آنها، مزاحمت ایجاد کنند.

روش درمان:

پزشک متخصص می‌تواند ضایعه پوستی را با برش آن به‌وسیله تیغه یا قیچی، سرما درمانی (منجمد کردن ضایعه)‌ یا به‌صورت الکتریکی (سوزاندن با جریان الکتریکی) برطرف کند.

 لکه‌های پوستی

لکه‌های پوستی نقاطی از پوست هستند که رنگ تیره‌تری نسبت به پوست اطراف دارند. این لکه‌ها بین افراد سفیدپوست، خصوصا با پوست روشن رایج‌تر است.

قرار گرفتن درمعرض آفتاب دلیل اصلی بروز لکه‌هاست. لکه اغلب بر بخش‌هایی از بدن همچون صورت و دست‌ها که بیشترین نور آفتاب را جذب می‌کنند، پدید می‌آید. در برخی موارد لکه‌ها دارای منشا ژنتیکی (ارثی) یا ناشی از روال‌های درمانی همچون رادیوتراپی هستند.

روش درمان

سرمادرمانی (منجمد کردن)

– لیزر درمانی

– نور پالسی شدید (IPL)

– کرم‌های پوستی حاوی رتینوئیدها و عامل‌های سفید‌کننده

کک و مک

کک و مک‌ها نقاط قهوه‌ای کوچک هستند که معمولا روی صورت، گردن، سینه و بازوها پدید می‌آیند. کک و مک بسیار رایج بوده و خطری برای سلامت به حساب نمی‌آید. این نقاط بیشتر در تابستان و علی‌الخصوص بین افراد دارای پوست روشن‌تر و افراد دارای موهای قرمز و روشن بروی می یابد.

عوامل ژنتیک و نور خورشید اصلی‌ترین دلایل پیدایش کک و مک هستند. از آنجا که کک و مک تقریبا همیشه بی‌خطر‌تر است، نیاز به درمان ندارد. همانند دیگر مشکلات پوستی، بهترین راه احتراز از قرار گرفتن درمعرض نور مستقیم خورشید یا استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. در صورتی که احساس می‌کنید کک و مک برای شما مشکل‌ساز بوده یا از ظاهر پوست خود ناراضی هستید، می‌توانید با مشاوره رایگان در کلینیک‌های برنا، نسبت به رفع این ضایعات به روش لیزردرمانی یا IPL اقدام کنید.

 زگیل

زگیل ‌غده‌ای گوشتی است که انواع آن روی دست و پاها رشد می‌کند، اما ممکن است روی تمام نقاط بدن رشد کند. زگیل معمولا یک تومور کوچک و زبر است که می‌تواند به گل‌کلم یا یک تاول سفت و سخت شباهت داشته باشد.

انواع زگیل

زگیل معمولی یک زگیل برآمده با سطحی زبر و خشن که معمولا روی دست‌ها و زانوها پدید می‌آید.

–  زگیل پهن یک زگیل کوچک با سطحی پهن و صاف به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد که می‌تواند به تعداد زیادی و معمولا روی صورت، گردن، دست‌ها، مچ‌ها و زانوها ایجاد شود.

– زگیل رشته‌ای یا پنجه‌ای: زگیلی رشته‌ای یا انگشت مانند‌ که به‌طور معمول روی صورت به‌ویژه پلک‌ها و لب‌ها پدیدار می‌شود.

– زگیل پاشنه: یک توده سخت و بعضی مواقع دردناک، اغلب همراه با چندین لکه سیاه در مرکز آن، معمولا فقط در پاشنه پا پیدا می‌شود.

– زگیل خانه‌خانه گروهی سخت از زگیل کف پا، به‌طور معمول روی دست‌ها و کف پا پدید می‌آیند.

زگیل تناسلی: زگیلی که روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود.

 

گروه پزشکان برنا :

گروه زیبایی برنا براساس اندوخته‌ای از دانش و تجربه گسترده در زمینه‌های گوناگون دانش نوین لیزر پزشکی، از سال 1388 گردهم آمدند تا خدمات ویژه‌ای را در زمینه‌های مختلف پوست و مو و زیبایی، جراحی‌های زیبایی و نیز درمان بیماری‌ها توسط لیزر کم‌توان، در بهترین سطح ممکن ارائه کنند. این تجربه با هدف سلامت، زیبایی و شادابی و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا -عمدتا آمریکایی و انگلیسی- تجهیز شده است تا بتواند موثرترین و جامع‌ترین خدمات درمانی، ترمیمی و بهسازی مربوط به پوست، مو و زیبایی را در پیشرفته‌ترین سطح شناخته شده ممکن -که همواره به‌روز می‌شود- دراختیار هموطنان گرامی قرار دهد.

گروه پزشکان برنا دارای شعبه های متعدد در مناطق مختلف تهران است.

شما می‌توانید برای ارتباط با گروه پزشکان برنا با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02126405925

02126405913

۰۹۱۰۱۰۰۴۸۸۰  (تماس و رزرو وقت قبلی)


آدرس: خیابان شریعتی، پایین تر از مترو قلهک، دوراهی قلهک، پلاک ۱۳۶۰(جنب داروخانه شبانه روزی قلهک)، طبقه دوم، گروه پزشکان لیزر برنا


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ