اصول جراحی رینوپلاستی چیست؟

دکتر امید ابراهیمی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی:امروزه رینوپلاستی شایع ترین عمل جراحی زیبایی در ایران است و در صورتی که اصول جراحی نوین رعایت شده و بیمار نیز کاندید مناسبی برای عمل باشد نتایج درخشانی از آن حاصل می شود.

دکتر امید ابراهیمی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی:

جراحی پلاستیک بینی یا رینوپلاستی عملی جراحی است که به منظور برطرف کردن معایب ظاهری بینی و به وجود آمدن یک بینی زیبا و متناسب با بقیه اجزای صورت انجام می شود. این عمل ممکن است شامل کوچک تر کردن اندازه بینی جمع کردن پره ها و نوک بینی و در مواقعی اضافه کردن غضروف به قسمت های فرو رفته و نامتناسب به منظور تقویت استحکام و بهبود شکل ظاهری باشد. امروزه رینوپلاستی شایع ترین عمل جراحی زیبایی در ایران است و در صورتی که اصول جراحی نوین رعایت شده و بیمار نیز کاندید مناسبی برای عمل باشد نتایج درخشانی از آن حاصل می شود.

افراد مناسب برای عمل رینوپلاستی چه خصوصیاتی دارند؟

هدف از جراحی پلاستیک برطرف کردن معایب بینی البته تا حد امکان و نزدیک کردن ظاهر بینی به ظاهر ایده آل و استاندارد است. افرادی که خواستار بر طرف شدن معایب بینی خود هستند، از نظر روحی متعادل و شخصیت با ثباتی دارند، کاندید مناسبی برای عمل رینوپلاستی هستند. سن مناسب برای عمل از پایان دوره بلوغ تا ۷۰ سالگی است.

برنامه ریزی برای جراحی:

در ویزیت اولیه ، شما باید انتظارات خود از عمل جراحی و مشکلات عملکردی بینی خود را با جراح مطرح کنید. معاینه بینی توسط جراح انجام شده و توضیحات کامل در مورد نتایج و روش جراحی به شما ارائه می شود. سپس آزمایشات قبل از عمل به همراه عکس های فتوگرافی درخواست می شود، در جلسه مشاوره دوم نتایج آزمایش و فتوگرافی بررسی شده و درصورت نبودن منعی برای جراحی وقت عمل تعیین می شود.

استفاده از بیمه:

شرکت های بیمه هزینه عمل زیبایی بینی را تحت پوشش قرار نمی دهند. در صورتی که اصلاح مشکل عملکردی مانند انحراف تیغه میانی، سینوزیت و یا پولیپ بینی همزمان با عمل رینوپلاستی انجام شود هزینه آنها توسط شرکت های بیمه پرداخت خواهد شد.

نوع بیهوشی:

عمل رینو پلاستی هم با بیهوشی عمومی و هم با بیهوشی موضعی همراه با تزریق داروهای آرام بخش انجام پذیر است که در هر دو حالت از ضریب ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

مکان جراحی:

جراحی رینوپلاستی هم در بیمارستان و هم در مراکز جراحی محدود انجام پذیر است.

بدلیل سهولت و صرفه جویی در هزینه ها انجام جراحی در مراکز جراحی محدود ارجح است.

مراحل بهبود پس از عمل:

در ۹۰ درصد موارد تامپون های بینی بعد از ۴ ساعت از جراحی (فبل از ترخیص از مرکز جراحی) خارج خواهد شد. در ۱۰ درصد موارد تامپون بعد از ۴۸ ساعت خارج می شود. درجاتی از تورم و قرمزی چشم ها در ۷۲ ساعت اول ممکن است به وجود بیاید که به سرعت بر طرف خواهد شد. داشتن ترشحات خونابه ای و درجاتی از گرفتگی بینی، در هفته ی اول کاملا طبیعی است. قالب بینی و بخیه ها معمولا بعد از ۷-۶ روز برداشته می شود و بعد از آن شخص می تواند به فعالیت کاری روزانه خود برگردد.

تطابق با چهره جدید:

در روزهای اول جراحی تورم صورت و بینی و درجاتی از کبودی زیر چشم وجود خواهد داشت. تورم بینی به تدریج کاهش یافته و زیبایی آن نمایان تر خواهد شد. به یاد داشته باشید که تورم بینی پدیده ای کاملا طبیعی است و حتما به مرور زمان بهبود می یابد. و بعد از بر طرف شدن آن می توانید از چهره جدید خودبیشتر لذت ببرید. البته ذکر این نکته ضروری است که برطرف شدن کامل تورم و مشاهده نتیجه نهایی جراحی ممکن است تا یک سال طول بکشد.

عوارض جراحی:

با استفاده از اصول جراحی نوین رینوپلاستی، احتمال بروز عوارض بسیار کم شده است. با این وجود ممکن است عوارضی مانند عفونت ، خونریزی، و یا واکنش به داروهای بیهوشی اتفاق بیفتد.

و در ۱۰-۵ درصد موارد ممکن است بینی به انجام عمل ترمیم (جراحی دوم) نیاز داشته باشدکه معمولاعملی کوتاهتروکم دردسرتراز عمل اول وبرای رفع معایب احتمالی خواهدبود .

بینی طبیعی یا ؟

ممکن است شما عباراتی مانند: بینی فانتزی، عروسکی، فرانسوی و . را شنیده باشید. به هر حال طبق اصول رینوپلاستی نوین، بینی عمل شده باید ظاهری طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت شخص داشته باشد و هم زمان عملکرد تنفسی و بویایی نرمال خود را حفظ نماید. بینی هایی که ظاهری غیر طبیعی و مصنوعی دارند علاوه بر اینکه زیبایی کمتری دارامی باشند متاسفانه در اکثر مواقع از نظر عملکردی نیز دچار اشکالات متعددی خواهند بود.

دکتر امید ابراهیمی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی و صورت هستند. ایشان با علم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل زیبایی و بینی و صورت از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله هستند. 

شما می توانید جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188876200

02188878556

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین تر از میدان ونک، روبروی بیمارستان دی، خیابان دوم گاندی، پلاک ۸، واحد ۱

وب سایت: www.drebrahimi.org


dromidebrahimi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ