بهاره رهنما با کدام جراحی لاغری وزن کم کرد؟(بخش اول)

پانته آ توتونپیان
این شرح حال خانم بهاره رهنما، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون است که این روزها با کاهش وزن 20کیلویی در قاب تلویزیون ظاهر شده است. لابد می‌خواهید بدانید او چه کرده و چطور به این مقدار کاهش وزن رسیده است. ما در این گزارش از خانم بازیگر بازگو می‌کنیم. دکتر محمدرضا نیک‌شعار، فوق تخصص جراحی گوارش، کارشناس این گزارش بود.

تناسب اندام یکی از آن آرزو‌هایی است که کسی را نمی‌بینیم که دلش نخواهد به این آرزو برسد. هر کسی هم روش مخصوص خود را دارد تا به این هدف مهم دست پیدا کند؛ از ورزش و رژیم گرفتن‌های سفت و سخت گرفته تا متوسل شدن به انواع و اقسام جراحی‌های لاغری. حالا تصور کنید خانم باشید، هنرمند محبوب باشید و بارها هم رژیم لاغری را تجربه کرده باشید. حتی از جراحی بالون معده هم کمک گرفته باشید اما باز هم به وزن قبلی خود برگردید. احتمالا این بار تصمیم می‌گیرید برای حفظ سلامت‌تان هم که شده به وزن ایده‌آل خود برسید. ممکن است به فکر بیفتید که این بار 20کیلو وزن کم کرده و با ظاهری جدید بدرخشید.

با رژیم و بالون نتوانستم از پس چاقی برآیم
بهاره رهنما قبلا هم از رژیم‌های لاغری خود سخن گفته بود و اینکه در طول سال‌های قبل توانسته بود چند کیلو از وزن خود کم کند، اما متاسفانه دوباره به همان وزن قبلی خود رسیده بود. او می‌گوید: من به‌طور ژنتیک استعداد چاقی دارم و این در خانواده ما وجود دارد. قبلا با ورزش و رژیم غذایی توانسته بودم حتی تا 30کیلو وزن کم کنم اما متاسفانه دوباره به وزن قبل برمی‌گشتم. چند سال قبل جراحی بالون معده را انجام دادم و توانستم 10کیلو کم کنم اما بعد از خارج کردن بالون، حتی از وزن قبل هم بیشتر شدم.

چه شد که جراحی اسلیو انجام دادم؟
رهنما درباره تصمیم خود برای جراحی اسلیو معده به جام جم می‌گوید:  انگیزه من برای این جراحی علاوه بر تناسب اندام و لاغری، سلامتم بود. اضافه وزن مرا با تنگی نفس، مشکلات گوارشی و… مواجه کرده بود. در نتیجه مصمم شدم که جراحی معده را انجام دهم. از آنجا که مشکل صفرا داشتم، تصمیم گرفتم جراحی صفرا و اسلیو معده را با هم انجام دهم. این شد که در اواخر سریال «همسایه‌ها» که در حال پخش است، مرا با کاهش وزن 20کیلویی می‌بینید. 

جراحی بهترین روش برای لاغری است؟
هر فردی که برای جراحی لاغری مراجعه می‌کند، وضعیت خاص خود را دارد که باتوجه به همه جوانب برای او تصمیم‌گیری می‌شود که کدام روش برایش مناسب‌تر است. شاید اصلا کسی برای جراحی مراجعه کند اما به او توصیه کنیم با استفاده از رژیم و ورزش به اندام دلخواه برسد. پس این‌طور نیست که بتوان به همه افرادی که برای لاغری مراجعه می‌کنند توصیه کنیم که اولین و آخرین راه جراحی است.

از چه سنی می‌توان جراحی لاغری انجام داد؟
استفاده از روش‌های جراحی برای لاغر شدن را برای افرادی که به سن بلوغ رسیده‌اند، می‌توان انجام داد. البته در ابتدای تشکیل پرونده، پزشک باید یک بررسی به لحاظ عدم وجود مشکلات زمینه‌ای مثل مشکلات ژنتیک، مشکلات هورمونی، دیابت و… انجام دهد. اگر چنین مشکلاتی که باعث چاقی می‌شوند در فرد وجود داشته باشد، قطعا اولین توصیه ما این است که چنین مشکلاتی زمینه‌ای حل شوند. 

جراحی اسلیو معده چیست؟
اسلیو معده نوعی جراحی برای کاهش وزن است که در آن، 70 تا 80درصد از حجم معده را با استفاده از جراحی، جدا کرده و کاملا از بدن خارج می‌کنیم. یعنی معده را به شکل مری درست می‌کنیم و تا قسمت اثنی‌عشر را بر می‌داریم. 

بعد از جراحی چطور لاغر می‌شویم؟
بعد از انجام این عمل فرد خیلی سریع احساس سیری می‌کند، به‌طوری که بعد از چند قاشق که غذا می‌خورد احساس می‌کند تمام حجم معده‌اش پر شده و دیگر جایی برای خوردن بیشتر غذا ندارد. به این صورت فرد رفته‌رفته کاهش وزن خواهد داشت و بعد از مدتی به اندازه چندین کیلو (حتی 20 تا 30کیلو) لاغر خواهد شد. مسلما میزان لاغری به وزن متناسب فرد بستگی دارد اما بعد از آن وزن تا حد بسیار زیادی ثابت خواهد ماند. 

قسمت دوم این مقاله را از اینجا بخوانید

منبع: مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
لیلا

لیلا

1397-03-25 - 22:00 پاسخ

خوش بحالش ما وقت باید پیاده رویی کنم چون از این پولا نداریم.?

Maryam

Maryam

1396-10-18 - 09:21 پاسخ

خیلی خوب بود و مفید اما فک کنم هزینش هم بالا باشه خانم هنرپیشه پولش از پارو بالا میره ما که زیر خط فقر هستیم مجبوریم با پیاده روی لاغر کنیم????

مجید طائی

مجید طائی

1396-09-10 - 15:13 پاسخ

دوست دارم لاغر بشم

مجید طائی

مجید طائی

1396-09-10 - 15:12 پاسخ

دوست دارم لاغر بشم

محسن 1365

محسن 1365

1395-10-26 - 06:31 پاسخ

سلام مطلب جالبی بود.