دلایل شایع نازک شدن یا ریزش ابرو

a.mahammadi
درست مانند ریزش مو، ریزش ابرو و مژه نیز باعث نگرانی افراد می‌شود و علت آن می‌تواند یک بیماری زمینه‌ای باشد

در این مطلب به نقل از سایت نیوزویک، متخصصان پوست و مو به چند  علت شایع  ریزش ابرو اشاره کردند.

*کم‌کاری تیروئید: یکی از شایع‌ترین علل ریزش ابرو کم‌کاری تیروئید است که روی رشد موهای بدن تاثیر می گذارد. نازک شدن ابرو یکی از علایم کم‌ کاری غده تیروئید با نشانه‌هایی مانند افزایش وزن، خستگی مزمن و ریزش مو است.
*تریکوتیلومانیا: هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که برداشتن زیاد ابرو می‌تواند به از دست دادن دائمی آن منجرشود؛ این مشکل به ویژه در افراد مبتلا به تریکوتیلومانیا دیده می‌شود. تریکوتیلومانیا ، هیچ علت بروزی ندارد. بااین‌حال، استرس یکی از دلایل تشدید این اختلال است که باعث ریزش مو و ابرو می‌شود.
* آلوپسیا آره اتا  یا طاسی:  یک بیماری خود ایمنی است که باعث ریزش مو در برخی یا تمام قسمت های  بدن، از جمله مژه و ابرو می‌شود.
*جذام: جذام یک بیماری پوستی ناشی از باکتری به نام مایکوباکتریوم لپره است، که معمولاً اندام‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد مبتلابه جذام به طور دائمی موهای خود را از دست می دهند.
* کمبود تغذ یه‌ای: کمبود مواد مغذی روی ابرو تاثیر می گذارد. کمبود آهن، روی، کلسیم، بیوتین، سلنیم، ویتامین D و B12 رشد مو را مختل می کند و باعث نازک شدن ابرو می شود. علاوه بر این، کمبود پروتئین نیز باعث ریزش ابرو می شود.
*شیمی‌درمانی:  برخی از داروهای شیمی‌درمانی می‌تواند باعث از دست دادن موقت موهای سر و همچنین ابرو و مژه شود. علاوه بر این، ریزش مویکی از عوارض جانبی شایع بسیاری از داروهاست که باعث ریزش ابرو نیز می‌شود. ممکن است رشد مجدد مو  پس از درمان ماه‌ها طول بکشد.
*درماتیت اتوپیک: این اختلال پوستی که معمولاً به‌عنوان اگزما شناخته‌ شده ، ناشی از یک التهاب پوستی است که می‌تواند باعث ریزش ابرو شود. بنابراین  به ‌محض قرمز شدن و خارش پوست اطراف ابرو و نازک شدن  ابرو به متخصص پوست مراجعه کنید.

*افزایش سن: با بالا رفتن  سن، مو خشک ‌تر و نازک ‌تر می‌شود و به ریزش  مستعد می‌شود. این امر نیز به ریزش ابرو منجر می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

دلیل اصلی ریزش مژه و ابرو چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ