روش‌هایی برای غلبه بر روند ثابت کاهش وزن-قسمت دوم

مهرناز زاوه
شاید خوردن مرتب برای کسی که می‌خواهد وزن کم کند، کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد، اما مطمئن باشید جواب می‌دهد.

۶.پیش از تمرین بادام بخورید

بادام سرشار از آمینواسید ال-آرژنین است که در سوزاندن چربی بیشتر و کربوهیدرات حین ورزش به شما کمک کرده و روند کاهش وزن را تسریع می‌کند.

۷.به طور مرتب چیزی بخورید

شاید خوردن مرتب برای کسی که می‌خواهد وزن کم کند، کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد، اما مطمئن باشید جواب می‌دهد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر یک وعده غذایی را حذف کنند، این مسئله به آنها کمک خواهد کرد وزن‌شان را کاهش دهند، اما به سادگی باید گفت که اینطور نیست. این کار نه تنها باعث کاهش سرعت متابولیسم‌تان می‌شود، بلکه قند خون‌تان را هم زیاد خواهد کرد و همین باعث می‌شود احساس گرسنگی داشته باشید و شروع کنید به خوردن غذاهای بی‌خود. توصیه می‌شود هر چهار ساعت یک‌بار مخلوطی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی بخورید تا روند چربی‌سوزی‌تان را در کل روز ثابت نگه دارد.

۸.بطری آبی بخرید که قابل استفاده مجدد باشد

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کاهش وزن که اغلب نادیده گرفته می‌شود، هیدراته نگه داشتن مناسب بدن است. در واقع نوشیدن آب نه تنها باعث از بین رفتن و تخلیه نمک اضافی از سیستم بدن می‌شود، بلکه مانع از گرسنگی شما شده و میزان توان و بنیه بدن را حین ورزش افزایش داده و اثرات کاهش وزن را تسریع می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود همیشه یک بطری آب کنار خود داشته باشید تا یادتان نرود در طول روز آب بنوشید.

۹.مصرف پروتئین خود را تقسیم کرده و میزان بیشتری از آن بخورید

احتمالا این مسئله را میلیون‌ها بار شنیده‌اید که می‌گویند اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید پروتئین بخورید. بله، پروتئین باعث افزایش کارکرد متابولیسم شده و از طرفی به بدن کمک خواهد کرد هنگام سوزاندن چربی، شکل عضلات را حفظ کند. از طرفی غذاهای سرشار از پروتئین مانع از فعالیت گرلین خواهند شد؛ ‌این هورمون توسط معده ترشح می‌شود و محرک اشتهاست. تحقیقات نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که مصرف پروتئین خود را تنظیم می‌کنند، نسبت به افرادی که مصرف آن را در بعضی وعده‌های غذایی حذف می‌کنند وزن بیشتری کم کرده و بهتر قادرند وضعیت جدید را حفظ کنند.

۱۰.یک مهارت جدید یاد بگیرید

تمرینات‌تان را با هم ترکیب کنید، یا یک فعالیت فیزیکی جدید مانند تنیس، پیاده‌روی، صخره‌نوردی یا بوکس انجام دهید. وقتی عادت منظم ورزش کردن داشته باشید، عضلاتتان با انجام یک ورزش خو می‌گیرد. بدن‌های ما بسیار هوشیارند. آنها یاد می‌گیرند که چطور با مصرف کالری کمتر، آن ورزش‌ها را انجام دهند و کارایی ورزش شما را برای کاهش وزن کمتر کنند. توصیه می‌شود اگر معمولا تمرینات هوازی انجام می‌دهید، بهتر است آن را با تمرینات اینتروال یا وقفه‌ای ترکیب کنید یا اگر تمرینات اینتروال با شدت بالا انجام می‌دهید، جلسات تمرینات هوازی خود را طولانی‌تر کنید.

۱۱.بیشتر بخوابید

فراموش نکنید که کمبود خواب، دشمن کاهش وزن شماست. از هر سه فرد بزرگسال آمریکایی، یک نفر به اندازه کافی نمی‌خوابد. در واقع کمبود خواب نه تنها باعث می‌شود احساس بی‌حالی داشته باشید، بلکه می‌تواند اثرات جانبی جدی و طولانی بر روی شما بگذارد و وضعیت متابولیسم‌تان را به شکل بدی تغییر دهد. در واقع، تحقیقات قبلی در این زمینه نشان می‌دهد کمتر از شش ساعت خوابیدن در شبانه‌روز تا ۵۵ درصد روند کاهش چربی را پایین می‌‌آورد و علتش آن است که وقتی خواب‌آلود هستید، گرسنه‌تر می‌شوید.

۱۲.تحرک بیشتری داشته باشید

اگر معمولا باشگاه را بی‌خیال می‌شوید و عادات روزانه‌تان در حال تغییر است، برای سوزاندن کالری بیشتر باید برنامه‌های تحرکی بیشتری داشته باشید. سعی کنید ظرف‌ها را با دست بشویید، به‌جای آسانسور، از راه‌پله استفاده کنید و یا به‌جای خریدن یک اسنک از استراحتگاه اداره، اطراف ساختمان قدمی بزنید.

منبع: eatthis

قسمت اول را اینجا بخوانید

بدترین توصیه‌های رژیمی و کارهایی که باید به‌جایشان انجام دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ