مزایای خوردن قارچ خام!

a.mahammadi
برخی از گونه های قارچ ها سمی است اما تعداد زیادی از آنها خوراکی هستند و مصرف آنها مزایای سلامتی بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد.

قارچ های خوراکی منبع عظیمی از ویتامین D است و سالمندان، افرادی که دچار شکستگی اعضای بدن شده اند، افراد مبتلا به آلرژی و بیماری های خود ایمنی می توانند در کنار مصرف دارو از این ماده خوراکی به عنوان یک مکمل درمانی برای سلامتی بهره بگیرند.

مصرف قارچ خوراکی بویژه نوعی دکمه ای آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، براساس پژوهش ها در قارچ انواع پروتئین و مواد ضد ویروسی وجود دارد که مصرف آنها باعث ترمیم بافت های آسیب دیده بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، براین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد هنگام بیماری بویژه سرما وردگی و آنفلوآنزا در صورتی که منع دارویی و یا آلرژی به قارچ ندارند در ترکیب سوپ مرغ از قارچ پخته هم استفاده کنند تا علائم بیماری زودتر در بدن آنها ازبین برود.
قارچ ها دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن هستند که می توانند با تشکیل رادیکال های آزاد دربدن مقابله کنند و به این ترتیب مانع از بروزبیماری هایی چون آلزایمر، سرطان، پارکینسون و سایر بیماری های ناشی از عفونت در بدن شوند.
کارشناسان با بررسی برروی ترکیبات تشکیل دهنده قارچ ها دریافتند اثر ضد سرطانی وضدعفونی کنندگی قارچ مانند اثر کپسایسین درفلفل چیلی و پاپریکا است و می تواند همگام با آنها به عنوان یک عامل محافظتی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.
بر اساس تحقیقات قارچ منبع بسیار خوبی از گروه ویتامین های B  از جمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین B۳ (نیاسین) است، مصرف ویتامین B برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قند و گلوکز موجود در هیدروکربن و سایرخوراکی ها را به انرژی برای سوخت و ساز بدن تبدیل می کند.
کارشناسان در جدیدترین مطالعات خود که درمجله اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است دریافتند بالا بودن سطح سلنیوم در خون زنان باعث محافظت از بدن آنها دربرابر ابتلا به بیماری سرطان مثانه می شود، سلنیوم به میزان زیاد در قارچ خوراکی وجود دارد و بر این اساس محققان توصیه می کنند افراد در طول روز حتماً مقداری قارچ در حدود ۳۲ گرم برای حفظ سلامت بدن مصرف کنند.
قارچ را می توان به انواع شیوه ها مصرف کرد اما کارشناسان توصیه می کنند افراد قارچ را به صورت خام، پخته، کبابی و یا آب پز مصرف کنند و از مصرف آن به صورت سرخ کرده پرهیز کنند زیرا بسیاری از خواص درمانی قارچ به این ترتیب از بین می رود و به دلیل فرم ساختار قارچ میزان بالایی از روغن جذب آن می شود.

کارشناسان همچنین توصیه می کنند افراد از مصرف قارچ در مناطق جنگلی خودداری کنند به ویژه اگر شناخت کافی در خصوص شناخت انواع قارچ ها ندارند زیرا بسیاری از قارچ ها به شدت سمی هستند و می توانند باعث مسمومیت شدید غذایی، آسیب به اعصاب و حتی مرگ شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

خواص فوق العاده قارچ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ