روشهای خانگی از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست

a.mahammadi
لکه های قهوه ای پوست که مزاحم زیبایی چهره هستند باید درمان شوند. برای درمان سریع این لکه های پوستی راههای مختلفی در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد که در این بخش ما به معرفی بهترین راه درمان خانگی خواهیم پرداخت.

افزایش سن باعث تغییرات زیادی در بدن می شود یکی ازاین تغییرات ایجاد لکه های قهوه ای برسطح پوست دستها است که باعث می شود برخی از سالمندان از این ظاهر جدید ناراحت شوند اما راه حلی فوری برای حذف آنها وجود دارد.

لکه های قهوه ای معمولاً در مناطقی از پوست دستها که در تماس با نور خورشید است رفته رفته به وجود می آیند و می توانند باعث ایجاد ظاهر نامناسب در پوست شوند.
برای از بین بردن لکه هایی که به درمان با داروهای شیمیایی معمولاً پاسخ نمی دهند می توان از ترکیب عسل و پیاز استفاده کرد و با مداومت در مصرف لکه ها را از روی پوست پاک کرد.
برای درست کردن این ترکیب درمانی به یک عدد پیاز تازه نیاز دارید و پس از خرد کردن پیاز آن را با مقداری عسل ارگانیک ترکیب کرده به هم بزنید تا یک محلول یکدست ایجاد شود.
این ترکیب را می توانید به وسیله پنبه به نقاط دارای لکه های زرد پوستی بر روی دست کشیده و برای مدتی بگذارید تا باقی بماند و خشک شود. در کمتر از یک ماه لکه ها به طور کامل از روی پوست پاک شده و نیزچین و چروک های احتمالی از بین می روند.
هر دو ماده به کار رفته دراین ترکیب شامل عسل و پیاز دارای خواص درمانی منحصربفرد برای سلامت بدن هستند، در عسل مواد پاک کننده لایه بردارو ترمیم کننده سلول های پوستی وجود دارد همچنین در پیاز مواد ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی وجود دارد که دست‌ها را جوان می کنند.

کارشناسان در عین حال توصیه می کنند افراد از کرم های ضد آفتاب برای حفاظت دستها و صورت خود در مقابل نور خورشید استفاده کنند همینطور با مرطوب نگه داشتن دستها بویژه پس از استفاده مواد شوینده مانع از خشکی، التهاب و نیز ایجاد چین و چروک در دستهای خود شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

راه های از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ