۱۲ اشتباه بد در تمرینات هوازی برای کاهش وزن-قسمت دوم

مهرناز زاوه
انجام تمرینات هوازی و ورزش منظم در یک ساعت مشخص از روز به شما کمک خواهد کرد که شکمی صاف و یک‌تکه داشته باشید. اما مربیان ورزشی توصیه می‌کنند از یک ترکیب مناسب از تمرینات مورد علاقه و تمرینات مفید در زمان‌های مختلف استفاده کنید و بدن خود را به چالش بکشید.

6. بنده عادت بودن

انجام تمرینات هوازی و ورزش منظم در یک ساعت مشخص از روز به شما کمک خواهد کرد که شکمی صاف و یک‌تکه داشته باشید. اما مربیان ورزشی توصیه می‌کنند از یک ترکیب مناسب از تمرینات مورد علاقه و تمرینات مفید در زمان‌های مختلف استفاده کنید و بدن خود را به چالش بکشید. انجام تمرینات جدید و غیرتکراری در زمان‌های مختلف همان چیزی است که شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر خواهد کرد. تمرین کردن در یک ساعت مشخص از روز باعث می‌شود که در بلندمدت درجا بزنید. برای جلوگیری از این امر می‌توانید گاهی به باشگاه بروید و گاهی به دل طبیعت بزنید. همچنین می‌توانید یک روز به استخر بروید تا بدن‌تان را سورپرایز کنید.

7. پوشیدن کفش و لباس ورزشی نامناسب

شناختن زیر و بم پا به هنگام انتخاب کفش ورزشی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این امر در مواقعی که قصد دارید ورزش سنگین انجام دهید، به مراتب اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. چون نباید در تمرین به خود آسیب بزنید. همیشه لباسی بپوشید که بتوانید بدن‌تان را ببینید. لباس مناسب به شما انگیزه می‌دهد که با شدت بیشتری به تمرینات خود ادامه دهید. اگر بدن‌تان را حین ورزش ببینید، می‌توانید میزان پیشرفت‌تان را ارزیابی کنید.

8. نداشتن یک طرح و برنامه مشخص

همیشه آماده باشید! اگر برای تمرینات خود یک برنامه مشخص نداشته باشید، صرفا از این دستگاه به آن دستگاه می‌پرید و موفق نمی‌شوید. همیشه سعی کنید یک طرح و برنامه مشخص داشته باشید و برای هر جلسه تمرینی یک هدف مشخص تعیین کنید. بهتر است از قبل یک زمان مشخص هم تعیین کنید و به تناسب آن به انجام تمرینات هوازی مورد نظرتان بپردازید.

9. احساس می‌کنید باید صبح‌ها تمرین هوازی انجام دهید

یک باور نادرست وجود دارد که می‌گوید اگر هر روز صبح 20 دقیقه تمرین هوازی انجام دهید، سوخت و ساز بدن‌تان به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. این امر یک علت فیزیولوژیکی دارد و گفته می‌شود که بهترین راه برای شروع یک روز سخت کاری است. اما اگر به همین 20 دقیقه بسنده کنید، نتیجه نمی‌گیرید. چون خروجی بیشتری ندارید. بنابراین، اگر سحرخیز نیستید خود را به آب و آتش نزنید.

10. فکر می‌کنید از تمرینات هوازی نفرت دارید

این امر اهمیت بسیاری دارد؛ مخصوصا اگر از طرفداران تمرینات هوازی نباشید. اگر احساس بدی به تمرینات هوازی دارید، باید بین احساستان و نیاز به ورزش یک تعادل نسبی ایجاد کنید. سعی کنید تمرینات هوازی را به یک کار سرگرم کننده تبدیل کنید و خود را به چالش بکشید. به عنوان مثال، اگر میانه‌ای با دویدن ندارید اما می‌دانید که دویدن چه مزایایی دارد، سعی کنید چند بار در هفته هم که شده بدوید. اما در طول هفته چند جلسه کلاس موسیقی هم بروید تا سرگرم بشوید. نگرش مهم‌ترین چیز است؛ اگر به تمرین کردن نگرش مثبت داشته باشید، می‌توانید در هر زمان و مکانی به تمرینات خود بپردازید و قلب‌تان را به چالش بکشید.

11. نوشیدن آب زیاد برای کاهش وزن آب بدن

نه تنها این یک باور غلط است، بلکه می‌تواند سیستم بیولوژیکی بدن‌تان را نیز مختل کند؛ با این کار ممکن است دچار کم‌آبی شوید، فشار خون‌تان بالا برود و بازدهی کمتری داشته باشید، چون با مختل شدن سیستم بیولوژیکی بدن اکسیژن کمتری به عضلات شما خواهد رسید. در واقع، بدن شما که یک سیستم کارآمد است، به یک سیستم ناکارآمد بدل خواهد شد. بنابراین به اندازه نیاز آب بنوشید.

12. انتخاب یک تمرین هوازی نامناسب با فرم بدن

تمرینات هوازی -صرف نظر از شدت تمرینات- نتیجه یکسان ندارند. نوع تمرین شما بر نتیجه نهایی اثرگذار خواهد بود. به عنوان مثال، اگر پایین‌تنه درشتی داشته باشید و فقط دوچرخه سواری کنید، قطعا کالری می‌سوزانید، اما عضلات پایین‌تنه‌تان بزرگ‌تر خواهند شد. در این مورد، باید تمریناتی را انتخاب کنید که شامل پاها نشود یا حداقل تمرکز اصلی آن بر عضلات پایین‌تنه نباشد. اگر نمی‌توانید از دوچرخه‌سواری دل بکنید، اما هنوز می‌خواهید عرق بریزید و کالری بسوزانید، بهتر است فشار کمتری به خود بیاورید و مقاومت پاها را کاهش دهید. پدال زدن سریع‌تر نیز به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند.

منبع: eatthis

قسمت اول را اینجا بخوانید

نکات ساده‌ برای انجام تمرینات تناسب اندام در زمستان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ