غذاهایی که با فشار خون بالا مبارزه می‌کنند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
هویج فقط برای چشم‌ها مفید نیست، فشار خون‌تان را هم تنظیم می‌کند.

هویج

هویج فقط برای چشم‌ها مفید نیست، فشار خون‌تان را هم تنظیم می‌کند. هویج سرشار از ویتامین سی و منیزیم است که هر دو به کاهش خطر ابتلا به فشار خون و سکته کمک می‌کنند و عملکرد کلیه و کبد را نیز بهبود می‌بخشند.

ذرت بوداده

خوردن ذرت بوداده حین تماشای فیلم یکی از کارهای سرگرم‌کننده برای بسیاری از افراد است. ذرت بوداده حاوی یک ترکیب منحصر به فرد از عناصر کاهنده فشار خون، از جمله فیبر، چربی‌های غیر اشباع و منیزیم است. اما باید مراقب باشید. برای تهیه ذرت بوداده زیاد از نمک استفاده نکنید، در غیر این صورت سلامت‌تان را به خطر می‌اندازید.

هندوانه

با افزودن یک برش هندوانه به رژیم غذایی‌تان سطح آب‌رسانی و جذب ویتامین‌های ضروری خود را به حداکثر برسانید. با خوردن هندوانه، بدون نیاز به دریافت کالری اضافه سیر می‌شوید و همچنین فشار خون‌تان را کاهش می‌دهید. پژوهش منتشر شده در مجله آمریکایی فشار خون نشان می‌دهد که هندوانه با کاهش فشار خون از خطر سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

نخود فرنگی

افزودن نخود فرنگی به رژیم غذایی ساده‌ترین راه برای پایین آوردن فشار خون بالا و بهبود سلامتی است. پروتئین و فیبر موجود در نخود فرنگی کمک می‌کند که سیر شوید و نیازی به خوردن میان‌وعده‌های ناسالم نداشته باشید. منیزیم، آهن و آنتی‌اکسیدان‌های نخود فرنگی نیز به کاهش انقباض رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

هلو

فرقی نمی‌کند هلو را چطور بخورید، در هر صورت به بهبود سلامت‌تان کمک می‌کند. این میوه حاوی بتاکاروتن و همچنین منبع فیبر و منیزیم است که هر دو به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند.

گوجه فرنگی

شما می‌توانید گوجه فرنگی را به سالاد اضافه کنید یا آن را به همراه غذا میل کنید؛ گوجه فرنگی یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با فشار خون بالاست که سلامت شما را تضمین می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی سطح فشار خون و چربی خون شما را تنظیم می‌کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی به مذاق افراد رژیمی خوش نمی‌آید؛ اما سیب زمینی شیرین یک گزینه خوب برای کاهش فشار خون است. سیب زمینی شیرین منبع نشاسته مقاوم است که می‌تواند با افزایش باکتری‌های مفید روده، سلامت شما را تضمین کند. منیزیم و پتاسیم موجود در سیب زمینی شیرین نیز به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

نخود

منابع پروتئینی گیاهی، مانند نخود، یک گزینه عالی برای تنظیم قند خون، مبارزه با اشتهای کاذب و فشار خون بالا هستند. نخود سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را تا مدتی سیر نگه می‌دارد. یک فنجان نخود بیش از 50 درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

کوینولا

از کوینولا برای تهیه نان و حتی نوشیدنی‌های شکلاتی استفاده می‌شود؛ اما این ماده غذایی صرفا یک میان‌وعده محبوب ساده نیست، بلکه یک سلاح قوی برای مبارزه با فشار خون بالا و سکته قلبی است. کوینولا حاوی فیبر، پروتئین، اسیدهای آمینه، منیزیم و پتاسیم است که نقش به‌سزایی در کاهش فشار خون دارند.

پرتقال

پرتقال یک میوه قابل حمل، خوشمزه و خوش‌طعم است که علاوه بر خواص غذایی، فشار خون‌تان را هم کاهش می‌دهد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. اگر هر روز یک پرتقال بخورید، احتمال افزایش فشار خون و خطر سکته در شما کاهش خواهد یافت.

گریپ فروت

گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان بوده و سلامت سیستم ایمنی بدن‌تان را بهبود می‌بخشد؛ خوردن این میوه در ساعات ابتدایی روز باعث کاهش فشار خون می‌شود. گریپ فروت منبع بزرگ ویتامین سی و فیبر است که هر دو نقش به‌سزایی در مبارزه با فشار خون بالا دارند. اگر دارو مصرف می‌کنید باید بیشتر مراقب باشید، چون ممکن است گریپ فروت با برخی از داروهای فشار خون و داروهای قلب تداخل داشته باشد.

نان گندم

نان‌های ناسالم را با نان گندم عوض کنید؛ دانه‌های گندم، کاهنده فشار خون هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های گندم با فشار خون بالا مبارزه می‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

منبع: msn

قسمت اول را اینجا بخوانید

درمان خانگی برای فشار خون بالا؛ آب پیاز و عسل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ