کار بیش از 39 ساعت در هفته خطرناک است

bagheri.mry
دانشمندان ثابت کرده‌اند که افرادی که در هفته بیش از 39 ساعت کار می‌کنند،‌ زندگی خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

این روزها کار کردن در خارج از ساعات کاری به امری عادی تبدیل شده‌ است و افراد برای تکمیل پروژه‌ها،‌ حساب و کتاب یا اتمام کارهای کاغذی پس از پایان ساعت کاری و در خانه نیز به کار خود ادامه می‌دهند.
براساس گزارش ساینس الرت، در استرالیا از هر سه کارمند دو نفر بیش از 40 ساعت در هفته کار می‌کند و اکنون دانشمندان ثابت کرده‌اند که افرادی که در هفته بیش از 39 ساعت کار می‌کنند،‌ زندگی خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

محققان استرالیایی در دانشگاه ملی استرالیا نشان دادند که محدودیت کاری برای داشتن یک زندگی سالم 39 ساعت در هفته است. خودکشی سال گذشته زنی 24 ساله و ژاپنی که طی یک ماه 105 ساعت اضافه کاری کرده‌ بود، جنجال‌های فراوانی را برسر ساعات طولانی کار ایجاد کرد.

به گفته دانشمندان ساعات طولانی کار باعث فرسودگی روحی و سلامت فیزیکی افراد می‌شود زیرا دیگر زمانی برای غذا خوردن و نگهداری از خود برای آنها باقی نمی‌ماند. 

محققان می‌گویند دولت استرالیا باید نسبت به رویکرد خود به ساعات کاری و پشتیبانی از کارمندان برای وقت‌گذرانی در خانه بدون نگرانی از جریمه یا مجازات تغییر ایجاد کند. همچنین دولت باید این باور اشتباه که برای خوب بودن باید ساعت‌های طولانی کار کرد نیز تغییر دهد.

به گفته محققان اگرچه کارمندان زن به اندازه کارمندان مرد مهارت دارند، اما میانگین حقوق آنها کمتر از مردان است و ساعات بیشتری نسبت به مردان کار می‌کنند و با توجه به افزایش میزان تقاضا برای کارمندان زن، محال است این کارمندان بتوانند بدون آسیب وارد کردن به سلامت خود بتوانند برای ساعات طولانی کار کنند.

منبع: همشهری آنلاین

خطر وحشتناک ساعت کار طولانی!

ساعات کار طولانی سلامت زنان را به خطر می اندازد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ