موقع عصبانیت و استرس چه غذایی بخوریم؟!

faateme1366
شما می‌توانید توصیه‌های برترین متخصصان تغذیه دنیا برای آنکه در هر حالت روحی چه مواد غذایی مصرف کنید، را در این مطلب بخوانید.

اغلب افراد بعد از یک روز سخت و دشوار، ترجیح می‌دهند یک وعده غذایی یا میان وعده‌ای را بخورند که آنها را آرام کند، مانند کلوچه‌ها، چیپس سیب زمینی، بیسکوئیت و غیره به عنوان مثال افراد وقتی جشن می‌گیرند کیک می‌خورند و وقتی ناراحت می‌شوند، اغلب شکلات را ترجیح می‌دهند. مشکلی که در این جا به وجود می‌آید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکی‌ها در دهان فرد از بین می‌رود، اندازه دور کمر وی نیز از بین خواهد رفت به ویژه اگر این غذاها مملو از قند و چربی نیز باشند.

خوراکی‌های مملو از قند و چربی موجب می‌شوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین به سرعت ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریع‌تر از آن پایین می‌آید. به همین دلیل است که وقتی غذایی را می‌خورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری می‌کنید و به این ترتیب در واقع فرد در یک سیکل معیوب قرار می‌گیرد.

با این حال تحقیقات علمی نشان می‌دهد که افراد می‌توانند وضع روحی – روانی خود را با غذاها بهبود ببخشند.

وقتی غمگین هستیم از چه غذاهایی استفاده کنیم؟
بهتر است زمانی که غمگین هستیم غذاهایی انتخاب شود که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین د زیادی باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که این مواد می‌توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند.

برای دریافت اسید های چرب امگا 3 بذر کتان گزینه بسیار خوبیست. علاوه بر منابع گیاهی برای تامین ویتامین D بهترین منبع تامین کننده آن نور خورشید است بطوری که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می‌کند.

مواد غذایی موثر در کاهش استرس
یک رژیم غذایی گیاهی و متعادل و تمرین تنفس عمیق، ساده‌ترین و به صرفه‌ترین‌ روش‌های کنترل استرس است.

اگر می خواهید استرس خود را کاهش دهید و اگر هنوز به رژیم گیاهخواری روی نیاوردید اولین و مهم ترین کاری که باید انجام بدهید حذف کلیه غذاهای حیوانی اعم از انواع گوشت و لبنیات و تخم مرغ است.اگر بفکر نجات زندگی دیگر موجودات یا حفظ محیط زیست ونجات کره زمین نیستید لااقل به فکر نجات جان خود باشید! امروزه نقش غذا های حیوانی در ایجاد انواع بیماری ها از جمله انواع سرطان ها، سکته ها و … کاملا ثابت شده است.

افزایش میزان پروتئین در غذاهای مصرفی سبب افزایش هیجان و استرس می‌شود.

وقتی عصبانی هستیم چه بخوریم!؟
همچنین زمانی که عصبانی هستید نیز می‌توانید این حالت را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. موز، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی هستند.

وقتی بدخو هستیم چه بخوریم!؟
همچنین زمانی که عصبانی هستید نیز می‌توانید این حالت را با سیب با کره ای بادام زمینی استفاده کنید اینها به نگهداری سطح قند و انرژی شما به منظور متعادل بودن در طول روز کمک می کند.

وقتی نگران هستیم چه بخوریم!؟
همچنین زمانی که نگران هستید می‌توانید ماهی آزاد بخورید ماهی قزا آلا به دلیل دارا بودن امگا 3 به رفع نگرانی و دلواپسی شما کمک می کند.

وقتی بی حال هستیم چه بخوریم!؟
همچنین زمانی که بی حال هستید می‌توانید موادغذایی مانند فولات مانند اسفناج را در موادغذایی تان قرار دهید تا تمرکزتان را بالا ببرد.

زمانی که خانم‌ها دچار تغییرات هورمونی می‌شوند، چه بخورند!؟
همچنین زمانی که دچار تغییرات هورموونی می‌شوید، می‌توانید کربوهیدرات مصرف کنید خوردن یک ساندویچ تخم مرغ با سالاد به شما کمک می کند سطح سروتونین بدنتان را بالا ببرد و در نتیجه اخلاقتان مساعد شود.

منبع: سلامت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ