حجامت و درمان بیماری‌های پوستی!

faateme1366
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: حجامت یکی از روش‌های کارآمد برای درمان بیماری‌های پوستی است.

علیرضا یارقلی درباره عوامل تیرگی و بدرنگی رنگ پوست اظهار کرد: حجامت یکی از روش‌های کارآمد برای درمان بیماری‌های پوستی است.

وی افزود: البته باید افراد بدانند که تأثیر قابل توجه حجامت (مثلاً حجامت زیر چانه) یا زالودرمانی در درمان برخی مشکلات پوستی چون جوش‌ها و آکنه و … تردید ناپذیر است اما اگر کسی اصول درست خوابیدن را رعایت نکند, دیر بخوابد و دیر بیدار شود یا در طول روز بخوابد یا کم‌خوابی زیادی را تحمّل کند، بی‌تردید پوستی بدرنگ، تیره و گرفته خواهد داشت.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: اگر فردی غذاهای نامناسبی مانند سوسیس و کالباس، سس‌ها، گوشت گاو، کنسروها و کمپوت‌ها، مواد غلیظی چون سیب‌زمینی, قارچ و … را زیاد بخورد, قطعاً دچار مشکلات پوستی چون تیرگی‌ها و جوش‌های مختلف پوستی می‌شود.

یارقلی تصریح کرد: اگر کسی فعالیت بدنی و ورزش مناسب روزانه نداشته باشد، به‌علت اختلال در تحلیل و دفع مواد زائد پوستی، دچار مشکلات پوستی خواهد بود یا مثلاً درمان یبوست یا اختلالات قاعدگی همیشه بر درمان مشکلات خاص پوستی افراد، تقدم دارد.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی و در صورت عدم رعایت اصول اولیه سلامت بدن و پوست، توسل به هرگونه روش درمانی، از پمادهای پوستی, کورتون‌ها و لیزردرمانیها تا درمانهای گیاهی و حجامت و زالودرمانی، خطاست و افراد  را به بیراهه می‌برد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که قطعاً بر اساس آموزه‌های طب سنتی ایران، استفاده صرف و مصرّانه از یک روش پیشگیری و درمانی خاص، بدون رعایت پاکسازیهای مناسب و تدابیر درست زیستن، نمی‌تواند ضامن تندرستی باشد و استفاده از هر روش درمانی، تنها مناسب همان فرد بوده و پیشنهاد دادن آن به دیگر افراد درست نیست.

منبع: تسنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ