روش نزدیکی برای پسر دار شدن!

toranj
اگر پسر می خواهید باید نزدیکی در محدوده زمان تخمک گذاری انجام شود زیرا اسپرم حامل جنسیت پسر برای رسیدن به تخمک سرعت حرکت بیشتری نسبت به اسپرم دختر دارد

متخصصان باروری قادر به تشخیص و تعیین جنسیت جنین هستند. جنسیت هم به اندازه ژنها می تواند موثر باشد، بعنوان مثال بیماری دیستروفی ماهیچه ای دوشن(DMD) – بیماری تحلیل ماهیچه های ارادی که در کنترل بدن نقش حیاتی دارند- فقط پسرها را تحت تاثیر قرار می دهد و بیماری هموفیلی در اکثر موارد از مادر به پسر منتقل می شود که در این شرایط پزشکان از جنین دختر استفاده می کنند.
در جداسازی اسپرم تکنیک فلوسایتومتری (سنجش و بررسی اجزای مختلف سلولی یک نمونه با ماده فلورسنت) مورد استفاده است.  این تکنیک 92% در دختران و 82% در پسران دقیق بوده و روش کار بصورت اتصال رنگ فلورسنت به نمونه اسپرم والد است. کروموزوم های X نسبت به کروموزوم های Y بزرگترند و رنگ بیشتری به خود جذب می کنند و درنتیجه تحت تشعشع لیزر روشن تر دیده می شوند. متخصصان با مشاهده چگونگی اتصال رنگ به ماده ژنتیکی اسپرم قادر به تعیین جنسیت آن هستند. بعد از جداسازی اسپرم با جنسیت مورد نظر ، کاشت با روش تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) انجام می شود. موفقیت در این روش تضمین شده نیست و به اندازه لقاح خارج رحمی (IVF) موثر نخواهد بود.
دو تئوری در مورد نزدیکی زمانبندی شده وجود دارد، روش Shettles و Whelan که هر دو بنام طراح آن نامگذاری شده اند.

روش Shettles:
اگر پسر می خواهید باید نزدیکی در محدوده زمان تخمک گذاری انجام شود زیرا اسپرم حامل جنسیت پسر برای رسیدن به تخمک سرعت حرکت بیشتری نسبت به اسپرم دختر دارد و اگر دختر می خواهید نزدیکی باید 2-4 روز قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد زیرا اسپرم پسر عمر کوتاه تری نسبت به اسپرم دختر دارد. این روش 75% برای دختر و 80% برای پسر موثراست.

روش Whelan:
این روش بر خلاف روش قبل بر اساس تغییرات بیوشیمیایی در سیکل تولید اسپرم است. اگر پسر می خواهید نزدیکی 4-6  روز قبل از بالا رفتن دمای بدن در زمان تخمک گذاری باید صورت بگیرد و اگر دختر می خواهید نزدیکی باید 2-3  روز قبل از تخمک گذاری انجام شود.
روش های دیگری هم برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد مانند نوع تغذیه والدین بعنوان مثال غذاهای کم انرژی و دارای حداقل کالری و مواد معدنی و مغذی منجر به ایجاد جنین دختر شده و مصرف میوه ها و مواد شیرین قند خون را بالا برده و گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در زمان تخمک گذاری محیط رحم را برای جذب اسپرم پسر مناسب تر می کند.
همچنین میزان اسیدیته رحم می تواند نقش موثری بر جنسیت جنین داشته باشد. هرچه اسیدیته بیشتر باشد شانس تولد نوزاد دختر بیشتر می شود و هرچه محیط رحم به سمت قلیایی شدن میل کند ، احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر خواهد بود.تغییر رژیم غذایی به ایجاد محیط مناسب کمک خواهد کرد. البته تاثیر این روشها به اندازه روش های آزمایشگاهی نخواهد بود.

منبع: شفا انلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ