همه دلایل پنهان لاغر نشدن شما!

faateme1366
برخی افراد با وجود اینکه در طول روز غذای سالم مصرف می کنند و به اندازه کافی ورزش می کنند، همچنان با مشکل اضافه‌وزن مواجه هستند.

برای جلوگیری از اضافه وزن باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای ساعت های پایانی شب داشته باشید، زیرا کیفیت خواب یکی از دلایل مهم بروز چاقی در افراد است.
از جمله کارهایی که نباید در خانه بعد از صرف شام انجام دهید خوردن تنقلات و انواع اسنک ها است. بیدار ماندن تا ساعت های طولانی در شب سبب می شود به خوردن مواد غذایی ترغیب شوید. این امر باعث چاقی می شود، زیرا هنگام خوابیدن بدن کالری چندانی مصرف نمی‌کند.
تماشای بیش از حد تلویزیون هم در ساعات پایانی شب یکی دیگر از دلایل چاقی است زیرا در این هنگام اکثر افراد از تنقلات استفاده می کنند و این خود عاملی برای ورود مواد قندی به بدن است.
استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت و رایانه هم یکی دیگر از دلایل چاقی محسوب می‌شود. کارشناسان هشدار می دهند افراد برای داشتن خوابی راحت و آرام از یک ساعت قبل از خواب از این نوع وسایل استفاده نکنند زیرا نور آبی منتشر شده از صفحه نمایش آنها باعث ایجاد بی خوابی و بدخوابی در افراد می شود.
بدخوابی خود یکی از اصلی ترین دلایل چاقی در افراد است. بر اساس تحقیقات، خواب کم رابطه مستقیمی با چاقی دارد کما اینکه پر خوابی هم می تواند زمینه ساز چاقی شود. خواب به اندازه به میزان 7 الی 8 ساعت در شبانه روز است تا بدن علاوه بر ترمیم بافت های آسیب دیده، مواد سمی را نیز از ارگان های بدن خارج کند.
تنظیم ساعت زنگ دار یا آلارم تلفن همراه بر روی دیرترین زمان ممکن برای بیدار شدن هنگام صبح نیز می تواند باعث بیدار شدن در زمانی شود که فرد فرصت کافی برای انجام کارهایی چون خوردن صبحانه را پیدا نمی کند و تنها باید وسایل خود را برداشته و از خانه خارج شود. این در حالی است که اگر صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید، می توانید زمان کافی برای ورزش صبحگاهی، استحمام، خوردن صبحانه و مرتب کردن لباستان را پیدا کنید.
بالا رفتن فشار خون و خوردن صبحانه قبل از خروج از منزل همچنین می تواند باعث عدم احساس خستگی و ناراحتی در طول مسیر تا محل کار شود و همچنین فرد در طول روز تا وعده ناهار کمتر گرسنه می شود.
با رعایت این کارها در کنار ورزش منظم و مصرف مواد مغذی در طول روز و پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف سیگار نقش بسزایی در تناسب اندام و تقویت روحیه شاد در افراد دارد.
منبع: سلامت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ