رنج ناشی از ریزش مو

faateme1366
در این مطلب میخوانید که اگر دلیل ریزش موی شما فرایند پیر شدن، آسیب مو، لطمه روحی، بیماری یا عامل وراثت باشد، این خبر خوب را باید داد که برای متوقف ساختن ریزش مو درمان‌های پزشکی و طبیعی متنوعی وجود دارند.

موی هر فرد می‌تواند نمادی از جوانی باشد و مو را بالاترین مایه افتخار فرد نامیده‌اند و حتی در بعضی از فرهنگ‌ها مو بیانگر باروری است. مو برای زنان سرتاسر جهان نیز نمودی از زیبایی، اعتمادبه‌نفس و برازندگی شخصی است. متاسفانه برای تعداد زیادی از زنان که از ریزش مو رنج می‌برند اصطلاح «روز بد مو» (روزی که یک زن احساس می‌کند که امروز به دلیل موهایش جذاب و زیبا نیست) یک معنای جدید و بسیار جدی‌تر به خود گرفته است. ریزش مو نه‌تنها یک زن را از داشتن حس مدل مو محروم می‌کند، بلکه گاهی از اوقات ریزش مو باعث کاهش عزت‌نفس و امنیت یک زن می‌شود و این کاهش یا محرومیت از عزت‌نفس و احساس امنیت می‌تواند برای یک زن مخرب باشد

اگر دلیل ریزش موی شما فرایند پیر شدن، آسیب مو، لطمه روحی، بیماری یا عامل وراثت باشد، این خبر خوب را باید داد که برای متوقف ساختن ریزش مو درمان‌های پزشکی و طبیعی متنوعی وجود دارند.

اکثر این درمان‌ها به زمان زیادی نیاز دارند تا نتایج مطلوب خود را روی موی فرد نشان دهند.غالبا این درمان‌ها برای تاثیرگذاری خود به زمان بیش از یک سال یا بیشتر نیاز دارند. اکثر زنان در طول فرایند درمان به دلیل انتظار و عدم اطمینان از کارایی درمان در مقابله با درد ناشی از ریزش مو با سختی بیشتری مواجه هستند.

ریزش مو، ریزش عزت‌نفس

هنگامی که ریزش مو رخ می‌دهد، ناگهان مو تبدیل به مهم‌ترین بخش ظاهر و حتی شخصیت زن می‌شود و درنهایت باعث اضطراب بسیار زیادی در زن می‌شود.

اگر خانم‌ها ظاهر خود را تا حد زیادی وابسته به موهای خود بدانند و حتی موی خود را بخش بزرگی از هویت خود بدانند، میزان اضطراب و رنج ناشی از ریزش مو بیشتر خواهد شد. اگر یک زن اسیر ویژگی‌های جسمانی خود باشد و اگر حسش از ارزش و هویت خودش را با خود جسمی‌اش تعریف کند، ریزش مو چنان تاثیر عمیقی روی او خواهد گذاشت که این تاثیر فراتر از تاثیر ریزش مو روی زنی خواهد بود که شخصیتش وابسته به توانایی‌های فکری‌اش است.

اگر فردی هستید که ظاهرتان نقش مهمی را روی هویتتان بازی می‌کند، این را باید گفت که این ویژگی شما هیچ اشکالی ندارد و نباید این احساس گناه را داشته باشید که بیش‌ازاندازه به موی خود اهمیت داده‌اید، چون این احساس گناه باعث می‌شود که مشکلات شما دوچندان شوند.

اگر نگران ظاهر خود هستید، به دلیل ریزش مو احساس سطحی بودن یا شرمندگی به شما دست ندهد، بلکه این اجازه را به خود دهید که از موی خود مراقبت کنید و نسبت به ریزش مو احساس بدی داشته باشید و سپس این ریزش مو را مدیریت کنید و از بیشتر شدن ریزش مو جلوگیری کنید. زنان دارای ریزش مو نباید در مورد احساس بدی که نسبت به ریزش مو دارند خجالت‌زده یا شرمنده باشند. برخلاف دیگر مشکلات فیزیکی همچون چاقی که ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ریزش مو چیزی است که می‌توان فورا و به‌آسانی کاری برای رفع آن انجام داد و نباید این مشکل ریزش مو باعث احساس شرمندگی شما شود، بلکه باید در جهت رفع این مشکل تمام تلاشتان را به خرج دهید.

در صورت مواجه‌شدن با ریزش مو اگر نگرش خود کمکی را اتخاذ کنید، یعنی اگر در جهت رفع مشکل خود اقدام کنید و به خودتان کمک کنید، احساس بهتری خواهید داشت. اگر ریزش مو باعث عذاب و زحمت شما می‌شود، برای رهایی از این زحمت و عذاب ناشی از ریزش مو خودتان را کنار نکشید، بلکه در مورد شیوه‌های درمانی پزشکی و داروهای غیر تجویزی تحقیق کنید و حتی تا پیش از آنکه این شیوه‌های درمانی باعث بهبود کامل شما شوند از شیوه‌های درمانی موقت مانند کلاه‌گیس، موی مصنوعی و اکستنشن مو استفاده کنید.

در مورد احساس بد خود احساس بدی نداشته باشید

اگر واقعا دریافتید که قادر به از عهده برآمدن تغییر در ظاهر خود نیستید، می‌توانید از یک کلاه‌گیس استفاده کنید و استفاده از کلاه‌گیس هیچ اشکالی ندارد و یک راه‌حل بسیار خوب و منطقی برای حل مشکلتان است، مخصوصا تا زمانی که به دنبال یک درمان دائمی برای ریزش موی سر خود هستید. اگرچه اکثر زنان در ابتدا تمایلی به کلاه‌گیس و اکستنشن مو ندارند، اما درنهایت درمی‌یابند که کلاه‌گیس یا اکستنشن مو بهترین راه‌حل هستند، مخصوصا اگر ظاهر آن‌ها نقش اساسی در حس سعادت آن‌ها دارد. در بسیاری از موارد، استفاده از یک کلاه‌گیس می‌تواند اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس زن را به او برگرداند. استفاده از کلاه‌گیس بهترین راه‌حل نیست، اما با استفاده از کلاه‌گیس یک فرد حداقل این احساس را دارد که دیگران او را به نحو نامناسبی مورد قضاوت قرار نمی‌دهند.

منبع:  روزنامه سپید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ