7 گـام عـلیـه افسـردگـی!

faateme1366
افسردگی، وضعیتی جدی است که می‌تواند افراد بسیاری را در دوره‌های مختلف زندگی‌شان تحت تاثیر خود قرار دهد. شما نباید به خاطر افسردگی خود شرمنده باشید یا احساس گناه کنید. روش‌های سالم زیادی برای مبارزه با افسردگی وجود دارد. این هفت گام ساده می‌تواند به‌عنوان معیاری بازدارنده برای زمانی که از افسردگی بهبودیافته‌اید، کارکرد داشته باشد:

اوقات خود را با یک دوست بگذرانید. لازم نیست مشکلات خود را روی دوستتان خالی کنید، مثل‌اینکه با یک مشاور طرف هستید بلکه شما می‌توانید در کنار دوست خود همراهی و همراه شدن را تجربه کنید. چیزهای ساده‌ای مانند دیدار دوستی برای نوشیدن چای یا قهوه می‌تواند روح شما را نوازش دهد. داشتن شبکه اجتماعی حمایتگر، روشی اثبات‌شده برای کمک به مبارزه علیه افسردگی است.

به طبیعت بزنید. بیرون رفتن و احساس تابیدن آفتاب روی پوست و استنشاق هوای تازه به‌عنوان ابزارهایی برای بهبود خلق شناخته‌شده هستند. بدن شما با استفاده از نور آفتاب ویتامین D تولید می‌کند که آن‌هم در رفع افسردگی موثر است. به پارک در همسایگی خود سری بزنید و یک نیمکت مناسب با یک منظره دیدنی را انتخاب کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

وقتی برای حیوانات در نظر بگیرید. می‌توانید یک بسته ارزن بگیرید و برای کبوترها و گنجشک‌ها دانه بپاشید.

سالم غذا بخورید. بخشی از مبارزه با افسردگی، تغذیه خوب به همراه مراقبت از روح و ذهن است. بسیاری از مردم نمی‌دانند، خوردن برخی از غذاها می‌تواند خلق‌وخوی آن‌ها را هم تغییر دهد. بسیاری از مطالعات جدید نشان داده‌اند که گلوتن موجب افسردگی می‌شود. اگر شما به‌اندازه کافی فرصت برای ایجاد غذاهای سالم و به‌خصوص غذاهای بدون گلوتن ندارید، از غذاهایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین B, C و D هستند. برخی از این گزینه‌ها شامل سبزیجات ریشه‌ای همراه با پروتئین‌های سالم و میوه‌های تازه است. مطمئن باشید که تمام‌روز بدنتان آب‌رسانی کافی می‌شود. بر میزان دریافتی آب آشامیدنی خود دقت داشته باشید و از الکل و کافئین اجتناب کنید.

فعال باشید. تمرین و ورزش‌های متناوب به بدن در جهت تولید اندورفین کمک می‌کند. این‌گونه مواد بهبوددهنده‌های طبیعی خلق‌وخو هستند. لازم نیست مربی ورزشی باشید تا بتوانید فعالیت جسمی بهتری داشته باشید. چیزی را انتخاب کنید که درگذشته از آن لذت می‌بردید، چیزی مانند دوچرخه‌سواری و یوگا.

در فعالیت‌هایی که به آن علاقه دارید، شرکت کنید. حتی اگر احساس می‌کنید که دیگر به علایق سابق خود گرایش ندارید، این کارها را یکبار دیگر انجام دهید و از آن‌ها لذت ببرید. شاید لازم باشد کتاب جدیدی بخوانید یا با دیگران تعامل بیشتری داشته باشید، این‌گونه فعالیت‌ها، برای مبارزه با افسردگی بسیار مفید هستند.

شوخی و خنده را به خانه بازگردانید. دیدن فیلم‌ها و برنامه‌های احمقانه، روش سالم دیگری برای مبارزه با افسردگی است. شاید بار دیگر به صحنه‌های کمیک بخندید. خنده برای جسم و بدن خوب است و ممکن است شما را دست‌کم فکرتان را برای مدتی از افکار آزاردهنده رهایی دهد.

منبع:  روزنامه سپید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ