تاثیر گیاهان دارویی در درمان صرع اثبات نشده است

a.mahammadi
معاون پژوهشی انجمن صرع ایران در خصوص تاثیر گیاهان دارویی برای درمان صرع گفت: هنوز تحقیقات علمی درخصوص تاثیر این گیاهان روی بیماران مبتلا به صرع صورت نگرفته است.

غلامرضا زمانی معاون پژوهشی انجمن صرع ایران گفت: صرع یک پدیده شناخته شده علمی است. در این بیماری جرقه‌ای از مغز زده می‌شود و گیرنده‌های مغز توسط مواد شیمیایی تحریک می‌شوند که این موضوع باعث ایجاد تشنج در بیمار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی انجمن صرع ایران،وی در خصوص تاثیر گیاهان دارویی برای درمان بیماری صرع گفت: افرادی که در زمینه طب سنتی مشغول به کار هستند، باید تحقیقات علمی را در سطح آزمایشگاهی انجام دهند و نمی‌توان با استناد به کتاب‌های طب سنتی قدیمی گفت که گیاهان دارویی تاثیر بسزایی در درمان این بیماری دارند.
زمانی افزود: داروهایی که امروزه به نام شیمایی شناخته می‌شوند نیز از آب، خاک، قارچ و سایر مواد معدنی تولید می‌شوند که تخلیص شده هستند و اثربخشی این داروها برای درمان افراد مبتلا به صرع اثبات شده است.
وی تاکید کرد: در برخی کتب سنتی از تاثیر برخی گیاهان دارویی برای درمان صرع نام برده شده است که نمی‌توان با قطعیت به آنها استناد کرد.
معاون پژوهشی انجمن صرع ایران یادآور شد: بعضی تشنج‌ها ناشی از به‌وجود آمدن ضایعه در مغز است و برخی دیگر به دلیل بیماری‌های ژنتیکی رخ می‌دهد که در این زمینه هیچ‌گونه تحقیق علمی روی گیاهان دارویی انجام نشده است.
به گفته وی، افرادی که از بیماری صرع رنج می‌برند بهتر است از درمان‌های غیر دارویی نیز استفاده کنند. به طور مثال خواب منظم، دوری از استرس و پرهیز از گرسنگی طولانی مدت باعث کاهش بروز این تشنج‌ها خواهد شد.
راههای تشخیص دقیق بیماری صرع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ