پیش از عمل جراحی سینه بخوانید

مهرناز زاوه
اگر شما هم آنقدر از وضعیت سینه‌های خود ناراضی هستید که می‌خواهید جراحی کنید، توصیه می‌کنیم که تمام جوانب امر را در نظر بگیرید تا به مشکل برنخورید.

بر اساس آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، بیش از 290،000 خانم در سال 2005 تحت عمل جراحی بزرگ کردن سینه قرار گرفتند. این آمار از سال 2000 به این طرف 37 درصد رشد داشته است.

بسیاری از خانم‌ها از سینه‌های خود راضی نیستند، چون فکر می‌کنند آنها بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کوچک هستند. اگر شما هم آنقدر از وضعیت سینه‌های خود ناراضی هستید که می‌خواهید جراحی کنید، توصیه می‌کنیم که تمام جوانب امر را در نظر بگیرید تا به مشکل برنخورید.

1. چه خبر دکتر؟

آیا می‌توان به طور تصادفی یک جراح خوب را در یک جستجوی سریع آنلاین پیدا کرد؟ البته که نه. برای جراحی باید سراغ دکتری بروید که عضو انجمن جراحان پلاستیک باشد. مشاوره اولیه اهمیت بسیار زیادی دارد. پزشک طی ملاقات نخست شما را به طور کامل معاینه می‌کند و تاریخچه پزشکی‌تان را بررسی می‌کند. همچنین ممکن است سوالاتی را مطرح کند که باید به آنها پاسخ دهید. سعی کنید پزشکی را انتخاب کنید که با او راحت هستید. چون باید بتوانید با راحتی و آرامش خاطر با او حرف بزنید. برخی از جراحان تصور می‌کنند اکثر خانم‌ها دنبال سینه‌های بزرگ هستند، این در حالی است که آنها اغلب خواهان یک سینه سفت‌تر با ظاهری جوان‌تر هستند. بنابراین باید خواسته‌ها و انتظارات خود را به طور کامل با پزشک در میان بگذارید.

2. تست کاشت

ایمپلنت می‌تواند در یکی از دو مکان زیر قرار داده شود:

بعضی از ایمپلنت‌ها به طور مستقیم در پشت بافت سینه کار گذاشته می‌شوند. اگر می‌خواهید افتادگی پوست سینه خود را ترمیم کنید، اینجا بهترین مکان برای کاشت ایمپلنت خواهد بود. اما باید در نظر داشته باشید که هرگونه عیب و نقص در این ایمپلنت‌ها پس از مدتی آشکار خواهد شد. بعضی از ایمپلنت‌ها نیز در پشت عضله سینه (قفسه سینه) کار گذاشته می‌شوند. از این رو، عیب و نقص خود را نشان نمی‌دهند و معمولا خوب جلوه می‌کنند. عضلات قفسه سینه با ماساژ ایمپلنت باعث می‌شوند که همیشه نرم و منعطف بماند.

3. سرطان سینه

آیا ایمپلنت می‌تواند از تشخیص یک تومور توسط تکنیسین ماموگرافی جلوگیری کند؟ به گفته دکتر شرماک، تشخیص سرطان سینه در خانم‌هایی که ایمپلنت دارند، مشکلی ندارد.به زعم او، تکنسین ماموگرافی طوری آموزش دیده که خانم‌های دارای ایمپلنت را نیز معاینه کند. آنها از تجهیزات کامل از قبیل عکس‌برداری و ماموگرافی برای تشخیص درست بهره می‌گیرند. همچنین ممکن است از تکنیک‌های خاصی مانند بلند کردن بافت سینه روی ایمپلنت استفاده کنند.

4. سیلیکون در مقابل سالین

دکتر شرماک معتقد است که ایمپلنت‌های سالین به تدریج تبخیر خواهند شد. او می‌گوید که هر سال 15 تا 20٪ ازحجم این ایمپلنت‌ها کاسته می‌شود. با کاهش حجم ایمپلنت ممکن است روی بافت سینه احساس ناهمواری کنید. البته این ناهمواری‌ها همیشه قابل رؤیت نیستند. از سوی دیگر، ایمپلنت‌های سیلیکونی برخلاف ایمپلنت‌های سالین همواره شکل و فرم اولیه خود را نگه می‌دارند. از این رو، همیشه طبیعی به نظر می‌رسند.

نشت کردن ایمپلنت‌های سیلیکون نیز یک مشکل رایج است، اما این مشکل در مورد ایمپلنت‌های سیلیکونی وجود ندارد. در هر حال، بهتر است قبل از انتخاب با پزشک خود مشورت کنید.

سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از ایمپلنت‌های سیلیکونی را ممنوع کرده است، مگر آنکه پای جراحی ترمیمی در میان باشد. ممنوعیت سازمان غذا و دارو در حال بررسی است. در حال حاضر، بسیاری از خانم‌ها منتظر گرفتن این پاسخ هستند که آیا می‌توانند از ایمپلنت‌های سیلیکونی استفاده کنند؟

5. جایگزینی

از آنجایی که ایمپلنت‌های سالین به آرامی نشت کرده و حجم اولیه خود را از دست می‌دهند، باید هر پنج سال یک بار تعویض شوند. اگر خانمی لاغر بوده و بافت سینه کمی داشته باشد، باید زودتر این کار را بکند. چون بافت سینه بزرگ‌تر حمایت بیشتری از ایمپلنت خواهد داشت. جایگزین کردن ایمپلنت خیلی راحت‌تر از خود عمل است، چون جراح در عمل دوم به راحتی از روی نقاط بخیه شده قبلی، بافت سینه را باز کرده و به ترمیم می‌پردازد. به محبوبیت ایمپلنت‌ها هر روز افزوده می‌شود و شاید روزی فرا برسد که دیگر کسی به تعویض ایمپلنت نیاز نداشته باشد.

6. مدیریت آسیب

عمل زیبایی، اگرچه یک عمل اختیاری است، اما در هر صورت یک جراحی به حساب می‌آید. این بدان معنی نیست که باید بترسید. بلکه باید اهمیت بالای این موضوع را در نظر بگیرید و به عوامل خطرزای موجود توجه کنید. حدود 10٪ از بیماران پس از عمل نوک سینه‌شان را احساس نمی‌کنند.

این امر لزوما به مهارت جراح بستگی ندارد، بلکه به عمق آسیبی بستگی دارد که به نوک سینه‌ها وارد آمده است. همچنین، اگر قصد داشته باشید که ایمپلنت‌تان را بعدها در بیاورید. ممکن است با این مشکل مواجه شوید که سینه‌هایتان بیش از حد معمول شل یا برجسته جلوه کنند.

منبع: lifescript

۶ خطر بزرگ جراحی پروتز سینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ