در دوران بارداری چه کنیم تا جنین عضلات سالمی داشته باشد؟

faateme1366
محققان دانشکده پزشکی بیلور دریافتند که تغذیه نامناسب مادر باردار باعث افزایش سطح کورتیزول می شود و می تواند رشد عضلات جنین را تحت تاثیر قرار می دهد.

براساس این مطالعه، تغذیه نامناسب مادران باردار باعث افزایش سطح کورتیزول خون آنها می شود؛ کورتیزول یک هورمون استروئیدی در گروه هورمون های گلوکوکورتیکوئید است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،دکتر مارتا فیوروتا از نویسندگان این مطالعه گفت: هدف از مطالعه ما درک این موضوع بود که تغذیه نامناسب در دوران بارداری به خودی خود و یا به خاطر افزایش سطح گلوکوکورتیکوئیدها ناشی از سوء تغذیه است که در رشد جنین اثر می گذارد. به واقع گلوکوکورتیکوئیدها در افراد بالغ تاثیرات منفی روی عضلات دارد و به طور مثال موجب اتروفی و مقاومت در برابر انسولین می شود.

محققان برای پی بردن به تاثیر گلوکوکورتیکوئیدها بر رشد عضلات جنین بررسی هایی را در موش ها انجام دادند و نتیجه نشان دادکه قرار گرفتن جنین در معرض گلوکوکورتیکوئیدها بر رشد عضلات آن تاثیر می گذارد.
به گفته محققان، تاثیر گلوکوکورتیکوئیدها روی رشد عضلات جنین بسیار پیچیده است و به طول مدت، سطح گلوکوکورتیکوئیدها و مقطع زمانی جنینی قرار گرفتن در معرض آن بستگی دارد.
این مطالعه در مجله Journal of Endocrinology منتشر شد.
منبع: سلامت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ