ویتامین A هم می تواند باعث مسمومیت شود.

samiira
کارشناس مواد غذایی به مادران هشدار داد که بطور بی رویه به کودکان خود ویتامین A ندهند و مسمومیت ناشی از این ویتامین را جدی بگیرند.

حسین عبدالعزیزی تصریح کرد: تاکنون تعداد قابل ملاحظه ای از کودکان کمتر از 3 سال با مسمومیت ناشی از رتینول ( خالص ترین فرم ویتامین A )، گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: این کودکان معمولا قربانیان مادران ناآگاه هستند که به دلیل اطلاع نداشتن از عوارض مصرف زیاد ویتامین A ، روزانه مقادیری حدود 30 تا 150 میلی گرم رتینول برای مدت چند ماه به کودکان خود داده اند.
وی افزود: بی اشتهایی، خارش ، خشکی، زبر و خشن شدن پوست، بی قراری و تورم استخوان ها ناشی از رشد غیر طبیعی استخوان از نشانه های مسمومیت ناشی از ویتامین A به شمار می رود.
این کارشناس مواد غذایی گفت: همچنین در پی مصرف بی رویه ویتامین A ، گاهی کبد بزرگ می شود و غلظت رتینول در پلاسما به حدود 900 میکرو گرم در لیتر می رسد.
وی اضافه کرد: در صورت دریافت نکردن این ویتامین، فرد مسموم به سرعت بهبود می یابد.
عبدالعزیزی با اشاره به اهمیت پیش ویتامین A یا همان بتاکاروتن در تغذیه، خاطرنشان کرد: بتاکاروتن با ویتامین های C و E در بدن انسان می تواند ضمن جلوگیری از سرطان معده و روده، در دستگاه تنفسی نیز از تاثیر مواد سمی ممانعت کند.

روزانه بدن چقدر مولتی ویتامین نیاز دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ