اگر داروی قلب میخورید حتما بخوانید!

faateme1366
یک متخصص داروسازی سنتی گفت: افراد در صورت مصرف گیاهان دارویی به‌ویژه اگر مشکل قلبی دارند و داروی قلبی مصرف می‌کنند با متخصص طب سنتی یا داروسازی سنتی مشورت کنند, داروی وارفارین با بسیاری از گیاهان دارویی تداخل دارویی دارد.

آرمان زرگران  درباره اثرات مشابه داروهای گیاهی با وارفارین اظهار داشت: بیمارانی که وارفارین مصرف می‌کنند حتماً باید داروهای گیاهی را با دستور پزشک طب سنتی مصرف کنند و از مصرف خودسرانه داروهای گیاهی پرهیز کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون داروهای گیاهی که امروزه برای درمان و پیشگیری در بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود، توجه به تداخل این گیاهان با سایر داروها به‌ویژه داروهای قلبی، عروقی و ضدانعقادها ضروری است.

این متخصص داروسازی سنتی تصریح کرد: بنابراین افراد در صورت مصرف گیاهان دارویی به‌ویژه اگر مشکل قلبی دارند و داروی قلبی مصرف می‌کنند با متخصص طب سنتی یا داروسازی سنتی مشورت کنند؛ یکی از داروهای مهم که با داروهای گیاهی تداخل دارد، وارفارین است.

«وارفارین» داروی ضد انعقاد خون

زرگران متذکر شد: وارفارین، یک داروی ضد انعقاد است که از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند و توسط پزشکان متخصص تجویز می‌شود؛ وارفارین با داروهای زیادی تداخل دارد, بیمارانی که وارفارین مصرف می‌کنند باید تمام داروهایی را که مصرف می‌کنند به پزشک معالجشان اطلاع دهند حتی اگر می‌خواهند تغییرات زیادی در رژیم غذایی بدهند باید با پزشک خود مشورت کنند.

وی درباره اثرات ضدپلاکتی سیر خاطرنشان کرد: امروزه سیر به‌صورت فرآورده‌های دارویی گوناگونی مانند قرص تهیه شده است و در داروخانه‌ها قابل دسترسی است.

این عضو انجمن علمی طب سنتی ایران یادآور شد: در بررسی‌های انجام شده، اثرات ضدپلاکتی سیر گزارش شده است؛ بیمارانی که از داروهای ضد لخته خون مثل وارفارین و آسپیرین استفاده می‌کنند باید سیر را حتی به‌شکل خام یا پخته با احتیاط مصرف کنند و به علائم خونریزی احتمالی توجه کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ