عکس/پیوند باورنکردنی صورت!

faateme1366
اندی سندنس در سال ۲۰۰۶ زمانی که ۲۱ سال سن داشت اقدام به خودکشی کرده کرده و با گلوله به صورت خود شلیک کرد که البته از این حادثه زنده ماند اما نیمی از صورتش نابود شد.

زمانی که وضعیت او به ثبات رسید، پزشکان کلینیک مایو تلاش کردند صورت او را به بهترین شکل ممکن ترمیم کنند، اما نتوانستند کار زیادی برای استخوان از بین رفته فک، دماغ و دندان‌ها انجام دهند.

براساس گزارش ساینس الرت،در سال 2012 پزشکان کلینیک مایو ایده پیوند صورت را با سندنس در میان گذاشتند و تمامی خطراتی که ممکن بود به همراه داشته‌باشد را برای اندی برشمردند. پس از تایید نهایی، پزشکان به مدت سه سال به تمرین پرداختند تا خود را برای این جراحی دشوار آماده کنند.

در نهایت، در ژانویه سال 2016 نام اندی به لیست انتظار اهدا کنندگان عضو افزوده شد. فرایند پیدا شدن اهدا کننده معمولا چند سال طول می‌کشد اما در نهایت شگفتی پنج ماه بعد گزینه‌ای برای پیوند صورت برای وی پیدا شد. مردی 21 که به سر خود شلیک‌کرده بود به عنوان اهدا کننده عضو معرفی شد.

جراحی پیوند 56 ساعت ادامه داشت و 60 پزشک در آن حضور داشتند. تنها یک روز کامل صرف جمع‌آوری استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و بافت پوست از صورت اهدا کننده شد و روز دیگر صرف بازسازی چهره، از چشم به پایین، شد. پیوند دماغ،‌گونه‌ها، دهان، دندان‌ها،‌لب‌ها و چانه فرایندی 32 ساعته بود.

سندنس تا چند هفته اجازه نداشت صورتش را نگاه کند اما زمانی که برای اولین بار صورت جدیدش را دید، بهت‌زده شد. وی زمانی متوجه شد که صورتش به حالت عادی بازگشته، که پسربچه‌ای در آسانسور نگاهی به او انداخت و بدون خیره شدن سرش را چرخاند،‌رویدادی که تا پیش از جراحی کاملا متفاوت رخ می‌داد. وی به مرور توانایی بویایی، تنفس و بلع را نیز به دست آورده‌است.

پیوند صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ