دیابتی ها در آستانه سال نو رژیم سخت نگیرند

a.mahammadi
در برخی مواقع چاقی مفرط در بیماران مبتلا به دیابت سبب می‌شود مقاومت به انسولین ایجاد شود، با رسیدن به وزن مطلوب بدن می‌تواند بهتر از قبل میزان قندخون را کنترل کند تا جایی که حتی می‌توانید با رژیم غذایی مناسب با مشورت پزشک داروها را نیز قطع کنید.

 یکی از خوانندگان روزنامه ایران نوشته است: خانمی 44 ساله هستم و در آستانه سال نو تصمیم دارم برای رسیدن به وزن مطلوب رژیم غذایی سختی بگیرم تا در این چند روز باقی‌مانده تا عید لاغر شوم ولی از آنجایی که مبتلا به دیابت هستم نگرانم که یک رژیم سخت غذایی باعث شود این بیماری سلامتی‌ام را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات حاشیه‌ای برایم ایجاد شود. از آنجا که بسیار به پایین آوردن وزنم مشتاق هستم، مرا راهنمایی کنید که چگونه رژیم بگیرم تا به بدنم آسیبی نرسد.

پاسخ:
در زمینه لاغر شدن بسیار تصمیم خوبی گرفته‌اید زیرا با رسیدن به وزنی ایده آل بهتر می‌توانید قندخونتان را کنترل کنید ولی چون اغلب افراد مبتلا به دیابت در معرض ابتلا به سندرم متابولیک یعنی فشارخون بالا، چربی خون بالا و در عین حال چاقی قرار دارند، نباید بی‌محابا رژیم‌های سخت بگیرند، در رژیم غذایی شما باید به تمام موارد گفته شده توجه شود زیرا کنترل نشدن هرکدام از فاکتورهای یادشده به تنهایی می‌تواند سلامت بدن را با تهدید جدی روبه رو کند.

پس باید حتماً زیر نظر پزشک متخصص تغذیه با کاهش وزن تدریجی به وزن ایده آل مورد نظر خود نزدیک شوید، در برخی مواقع چاقی مفرط در بیماران مبتلا به دیابت سبب می‌شود مقاومت به انسولین ایجاد شود، با رسیدن به وزن مطلوب بدن می‌تواند بهتر از قبل میزان قندخون را کنترل کند تا جایی که حتی می‌توانید با رژیم غذایی مناسب با مشورت پزشک داروها را نیز قطع کنید.

بهترین برنامه رژیم غذایی برای افراد دیابتی چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ