با ناباروری همسرم چگونه برخورد کنم؟

faateme1366
یک مشاوره خانواده در خراسان‌ جنوبی گفت: نباید هیچ وقت همسرمان را حتی در زمینه بارداری و تعداد فرزندان با دیگران مقایسه کنیم، چرا که در این صورت استرس‌ و فشارهای زیادی را به او وارد کرده‌ایم و از همه مهم‌تر اینکه در این زمینه‌ها برای خود حریم خصوصی تعریف کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسین امینی، اظهار کرد: وقتی شخصی را برای ازدواج انتخاب می‌کنیم باید او را بدون هیچ قید و شرطی بپذیریم نه اینکه با شروطی چون امکان بارداری و فرزندار شدن او را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی همسر را اینگونه انتخاب کردیم، اگر پس از ازدواج فهمیدیم به واسطه مشکلات جسمی همسرمان فرزنددار نمی‌شود، زندگی با آسیب جدی مواجهه نمی‌شود و با تعقل و مشورت روش مناسبی را برای حل مشکل انتخاب می‌شود.

این مشاوره خانواده اظهار کرد: نباید هیچ وقت همسرمان را حتی در زمینه بارداری و تعداد فرزندان با دیگران مقایسه کنیم چرا که در این صورت استرس‌ و فشارهای زیادی را به او وارد کرده‌ایم و از همه مهم‌تر اینکه در این زمینه‌ها برای خود حریم خصوصی تعریف کنیم.

امینی ادامه داد: اگر در تمام مسائل زندگی برای خود حریم خصوصی تعریف کنیم، بی‌شک کسی به خود اجازه نخواهد داد که در زمینه موضوعاتی چون چرایی فرزندار نشدن ما دخالت کند و یا مسائلی را به ما تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه فرزند خواندگی یکی از روش‌های مطلوب برای کسانی است که فرزنددار نمی‌شوند، افزود: اگر کسی تمایل دارد کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرد، بهتر است کودک در دوران شیرخوارگی باشد.

این مشاوره خانواده گفت: از این جهت سن شیرخوارگی مناسب است که برای ایجاد محرمیت افراد با مشکل کمتری رو به رو می‌شوند و از جنبه دیگر چون فرزند در آغوش مادرخوانده بزرگ می‌شود ارتباط عمیق‌تری با او برقرار می‌کند.

امینی اظهار کرد: برخی از افراد وقتی با مشکل نازایی رو به رو می‌شوند و زندگی‌شان دچار استرس و اضطراب می‌شود برای حل مشکل تصمیم به فرزند خواندگی می‌گیرند، که این روش بسیار آسیب‌زا است و به کودک فرزندخوانده نیز آسیب وارد می‌شود.

وی یادآور شد: قبل از اینکه کودکی را به عنوان فرزند خوانده وارد خانه خویش کنیم، باید اضطراب‌ها و استرس‌های بین خودمان را حل کرده و شرایط آرامی را برای کودک مهیا کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ