5 گیاه برای رفع مشکلات پوستی!

faateme1366
اشعه ماورای بنفش نور خورشید مهمترین عامل بروز سرطان پوست است و سرطان پوست به شایع ترین سرطان در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایالات متحده تبدیل شده است.

در این میان علاوه بر اقدامات محافظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش از قبیل استفاده از محصولات ضد آفتاب، پوشش مناسب و استفاده از عینک های آفتابی، انتخاب های غذایی برای به حداقل رساندن مضرات نور خورشید نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. برخی از گیاهان به طور طبیعی در بافت خود آنتی اکسیدان تولید می کنند که همین آنتی اکسیدان ها سبب می شوند سلول های پوست در مقابل نور خورشید کمتر آسیب ببینند.

عصاره چای سبز: چای سبز یک نوشیدنی سالم و حاوی سطوح بالای آنتی اکسیدان هایی مانند اپیگالوکتشین گالات و فلاونوئیدهایی مانند کامفرول و تیفلاوین برای کمک به جلوگیری از اثرات اشعه یو وی خورشید است. این مواد شیمیایی در چای سبز یک ضد التهاب طبیعی و تسکین دهنده تورم های پوستی هستند.

شیرین بیان: خواص ضد التهابی عصاره شیرین بیان شناخته شده است و این گیاه یکی از موثرترین مواد طبیعی برای درمان قرمزی و روزاسه است. حتی نشان داده شده که کرم های حاوی عصاره شیرین بیان قادر به از بین بردن سیاهی های زیر چشم هستند.

جو: سازمان غذا و داروی آمریکا، بلغور جو را یکی از مواد طبیعی مناسب برای درمان سوزش پوست ناشی از اگزما، خشکی پوست، و گزش حشرات معرفی کرده است. چربی و پروتئین موجود در جو مایعات درون پوست را حفظ می کند ضمن این که جو حاوی مواد شیمیایی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز هست.

سویا: سویا اثرات استروژنیک و اثراتی مانند هورمون‌های جنسی زنانه دارد. گیاه سویا با فیتو استروژن ‌هایی که در خود دارد، کاهش استروژن را در بدن جبران می ‌کند و در نتیجه چروک ‌های پوست کاهش یافته و شل شدن و افتادگی پوست بهبود می‌ یابد. ویتامینEموجود در سویا، سلول‌ های پوستی را بازسازی و ترمیم می ‌کند و لیسیتین موجود در آن، خاصیت کششی و ارتجاعی پوست را افزایش داده و باعث سفت شدن پوست می‌ شود و درنهایت پوستی درخشان برای ما به‌جا می ‌گذارد. سویا یک مرطوب ‌کننده نیز هست؛ مرطوب‌کننده ‌ای هوشمند که آلودگی ‌های پوست را با کم‌ کردن چربی‌ ها و مرطوب ‌کردن بیرون می ‌کشد و لکه ‌هایی که به مرور زمان و با افزایش سن روی پوست پدید می ‌آیند و باعث پیر به نظر رسیدن پوست می‌ شوند را به مرور زمان از بین می‌ برد. علاوه بر همه این‌ ها سویا اثرات آنتی‌ اکسیدان نیز دارد؛ مولکول‌ های موجود در سویا، اکسیداسیون القاء شده توسط اشعه آفتاب را مهار می‌ کنند. به این ترتیب سویا اثر محافظتی در مقابل آفتاب برای پوست ایجاد می ‌کند.

بید: شاخ و برگ بید، خاصیت ضد میکروبی منحصر به فردی دارد ضمن این که ضد خارش و ضد عفونی کننده نیز هست و برای درمان علائم بیماری های پوستی مانند روزاسه و اگزما بسیار کاربرد دارد. مواد تشکیل دهنده موجود در بید یک راه عالی برای درمان جوش و از بین برنده آکنه است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ