بیماران قلبی به هوش! تداخل این گیاهان با داروی شما!

faateme1366
یک داروساز سنتی گفت: بسیاری از فراورده‌های گیاهی با وارفارین تداخل دارند که دانستن آنها می‌تواند برای بیماران قلبی مهم باشد.

آرمان زرگران درباره گیاهان دارویی که با وارفارین تداخل دارند, اظهار کرد: سیر با نام علمی Allium sativ tum L امروزه به‌صورت فراورده‌های دارویی مانند قرص تهیه شده و در بررسی‌های انجام شده اثرات ضد پلاکتی سیر گزارش شده است.

این داروساز سنتی ادامه داد: زنجبیل با نام علمی Zingiber offlcinaleL فرآورده دارویی به صورت کپسول وجود دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند با ضد انعقادها تداخل داشته باشد, مصرف با وارفارین احتیاط شود.

زرگران متذکر شد: زعفران با نام علمی Crocus Sativus با داروهای ضد انعقاد خون می‌تواند تداخل داشته باشد, بهتر است مصرف همزمان با وارفارین احتیاط شود.

وی تصریح کرد: هوفاریقون با نام‌های علف چای، گل راعی و با نام علمی Hypericum perforatum است, از این گیاه به تنهایی یا به صورت فرآورده دارویی به شکل قرص یا قطره مصرف می‌شود, هوفاریقون با داروی وارفارین تداخل دارد.

این داروساز سنتی خاطرنشان کرد: جین سینگ Ginsegاز جنس panax است, فرآورده‌های گیاهی حاوی جین سینگ ممکن است از یکی از چند گونه موجود در “جنس پاناکس” گرفته شده باشد, جین سینگ اثرات ضد پلاکتی دارد و نباید همراه وارفارین مصرف شود.

زرگران یادآور شد: جینکو بیلوبا Ginkgo biloba از عصاره برگ “جینکو بیلوبا” در فرم دارویی استفاده می‌شود, برگ “جینکو” اثرات ضد پلاکتی دارد بنابراین بهتر است همراه وارفارین مصرف نشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ