با روغن های کاهش وزن آشنا شوید

a.mahammadi
عطر و رایحه روغن ها قسمت هایی از مغز را فعال می کند که در زمینه خلق و خو، کنترل استرس و همچنین فروکش کردن احساس گرسنگی نقش دارد

اگر به فکر استفاده از این روغن‌ها برای کاهش وزن‌ هستید،  به این مطلب توجه کنید.
روغن یاس:
با ایجاد احساس سیری و کاهش احساس گرسنگی در فرد به کاهش وزن کمک می‌کند.چند قطره از آن را در دستمال بریزید و بافاصله زمانی قبل از مصرف غذا آن را بو کنید.
روغن گریپ ‌فروت:
روغن این میوه حاوی مقدار بالایی از ویتامین  C، کلسیم، فولات و فیبر غذایی است که گرسنگی را کاهش می دهد. میزان بالای آنتی‌اکسیدان موجود در آن کمک می‌کند تا روند سوخت و ساز طبیعی بدن حفظ شود و همچنین تجمع سلولیت کاهش پیدا کند.چند قطره از روغن گریپ‌ فروت را با روغن نارگیل مخلوط کنید و با آن قسمتی که چربی انباشته ‌شده است ماساژ دهید تا سلولیت آب شود. بو کردن روغن آن  هم قبل از مصرف غذا، جلوی اشتها را می‌گیرد.
روغن زنجبیل:
روغن زنجبیل، هضم و حرکت روده را بهبود می‌دهد. همچنین به کاهش انرژی کمک می‌کند و تجمع چربی در بدن را نیز پایین می‌آورد. ترکیبات فعال مانند جینجرول های موجود در روغن زنجبیل نقش عمده‌ای در دفع سموم بدن دارد. چند قطره از آن را به آب جوش اضافه کنید و قبل از غذا بخورید.
روغن لیموترش:
علاوه بر کاهش اشتها، خلق‌وخو و سوخت‌وساز بدن را نیز افزایش می‌دهد و باعث جوان‌سازی عملکرد مغز می‌شود. با توجه به وجود ترکیب لیمونن، به شکستن چربی‌ها در بدن کمک می‌کند. با این روغن ناحیه ای  را که در آن چربی انباشته‌شده است، ماساژ دهید یا این که در وعده صبحانه  چند قطره از آن را به چای خود اضافه کنید.
روغن دارچین:
این روغن نه ‌تنها میزان قند رادر بدن کنترل می‌کند، بلکه هوس مصرف شیرینی را کاهش می دهد و از پرخوری جلوگیری می‌کند. پلی فنولز دارچین، مانع از تجمع چربی در بدن می‌شود.
چند قطره از آن را به چای اضافه کنید و هر روز بخورید یا با روغن آن، قسمت انباشته از چربی را ماساژ دهید.

منبع: روزنامه خراسان

برای لاغر شدن روغن و دسرها را حذف کنیم یا خیر؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ