درمان اوتیسم با تشخیص به موقع!

faateme1366
رییس هیات مدیره انجمن اوتیسم بر لزوم ارایه خدمات درمانی و حمایتی برای بیماران اوتیسم تاکید کرد.

رییس هیات مدیره انجمن اوتیسم بر لزوم ارایه خدمات درمانی و حمایتی برای بیماران اوتیسم تاکید کرد.

مستند ساعت به وقت اوتیسم به همت انجمن اوتیسم ایران، عصر روز شنبه چهاردهم اسفند در پردیس سینمایی کوروش به نمایش درآمد. در این مراسم جمعی از خانواده‌های دارای فرزند اتیسم، مسئولین، هنرمندان و عموم مردم حضور داشتند و در کنار هم به تماشای فیلم نشستند.

دکتر جغتایی، رییس هیات مدیره انجمن اوتیسم در این مراسم گفت: انجمن اوتیسم در دو عرصه فعالیت خود را متمرکز کرده است که مرحله اول آگاه سازی و مرحله دوم برداشتن قدم‌هایی برای آموزش خانواده‌ها، کودکان و دست اندرکاران حوزه اوتیسم است که رساندن خدمات درمانی و حمایتی برای این افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه برنامه دکتر ملک افضلی با ذکر اینکه بیش از 50 سال است در عرصه بهداشت و درمان کشور فعال است، گفت: باید اقرار کرد در بعضی از بیماری‌ها غفلت داشتیم که یکی از این موارد اوتیسم بوده است. متاسفانه این بیماری بار احساسی و عاطفی، بار سلامتی و بار اقتصادی برای خانواده و اجتماع دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی این انجمن، وی تاکید کرد که گویای وضعیت جامعه اوتیسم در بین سیاستمداران خواهد بود تا به این مساله بیش از پیش توجه شود.

همچنین دکتر ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آشنایی نداشتن بخش اعظمی از جامعه نسبت به اوتیسم گفت: سه دستگاه وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش باید با ایفای نقش خود و آماده کردن زمینه مشارکت مردم در این حوزه، بسیاری از مسایل خانواده‌های اوتیسم را حل کنند.
وی همچنین افزود: جامعه فرهنگی و هنری نیز می‌توانند نقش مهمی در شناخت مردم از اوتیسم داشته باشند و امیدواریم مانند سازندگان فیلم مستند ساعت به وقت اوتیسم به کمک سایر هنرمندان و فرهنگیان معرفی درستی از اتیسم به جامعه صورت گیرد.

دکتر محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی نیز با معرفی اقداماتی که سازمان بهزیستی تا کنون برای خانواده‌های اوتیسم انجام داده، گفت: اگر بتوانیم تشخیص به موقع داشته باشیم و مداخلات ما مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی روز دنیا باشد، می‌توانیم نسبت به کنترل و عدم پیشرفت این اختلال، اقدامات همه جانبه‌ای داشته باشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ