آیا ارتودنسی محدودیت سنی دارد؟

samiira
بزرگسالان هم می توانند از مزایای درمان ارتودنسی بهره مند شوند و کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند. درمان ارتودنسی محدودیت سن ندارد و در هر سنی در صورت سلامت دندانها و بافتهای نگهدارنده امکان پذیر است.

ارتودنسی آنچه باید بدانید

درمان ارتودنسی دندان نقش قابل توجهی بر زیبایی چهره ، لبخند و ظاهر دندان ها دارد و منجر به افزایش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد می شود. همچنین بر سلامت دندان ها و سیستم جونده اثرات مثبت دارد. 

دکتر مهریزی متخصص ارتودنسی توصیه می کند برای درمان ارتودنسی حتماً به متخصص ارتودنسی  مراجعه کنید.

اولین مشاوره ارتودنسی کودکان در کدام سن باشد ؟

طبق توصیه انجمن ارتودنتیست های امریکا اولین ویزیت ارتودنسی کودکان باید تا سن شش سالگی انجام شود.  درمان های پیشگیری و زودهنگام  نقش تعیین کننده ای ، در زیبایی و سلامت دهان و دندان کودکان خواهد داشت.  با توجه به اینکه در کودکان امکان هدایت رویش دندانهای دائمی و پتانسیل هدایت رشد فک وجود دارد درمان های ارتودنسی کودکان ساده ، کم هزینه تر و کوتاهتر از بزرگسالان می باشد و کودک در آینده به درمانهای پیچیده و طولانی مدت ارتودنسی کمتر نیاز خواهد داشت.

 بهترین سن درمان ارتودنسی چیست ؟

مراحل تکامل و رویش سیستم دندان های کودکان به سه مرحله تقسیم می شود : دوره دندانی شیری ، دوره دندانی مختلط  و دوره دندانی دائمی. بهترین سن ارتودنسی برای بیشتر کودکان که مشکل فک ندارند ، اواخر دوره دندانی مختلط می باشد.

آیا ارتودنسی بزرگسالان محدودیت سنی دارد؟
بزرگسالان هم می توانند از مزایای درمان ارتودنسی بهره مند شوند و کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند. درمان ارتودنسی محدودیت سن ندارد و در هر سنی در صورت سلامت دندانها و بافتهای نگهدارنده امکان پذیر است.
مشکلات دندان بزرگسالان : درمان بهم ریختگی و مرتب کردن دندانها در سن بالاتر امکان پذیر است و فقط به علت تغییرات استخوانی مدت درمان از کودکان طولانی تراست. با درمان ارتودنسی ، اصلاح طرح لبخند موجب افزایش زیبایی و اعتماد به نفس افراد می شود.
درمان مشکلات فک بزرگسالان : با توجه به اتمام رشد بسته به شدت ناهنجاری دو نوع طرح درمان مطرح است : استتار ارتودنسی بدون جراحی و ارتودنسی همراه با جراحی فک.
ارتودنسی نامرئی چیست؟
ارتودنسی نامرئی از ملاحظات ارتودنسی بزرگسالان می باشد. دستگاههای ارتودنسی ثابت بصورت رایج از جنس فلزی هستند. موقعیت شغلی یا اجتماعی حساس بعضی بزرگسالان ، باعث شده که آنها خواهان ارتودنسی دندانها با دستگاههای ارتودنسی نامریی باشند که کمتردیده شود.
تکنیکهایی که تحت عنوان ارتودنسی نامرئی (Invisible) معرفی می شوند، بصورت ثابت یا متحرک هستند و به سه گروه تقسیم می شوند : براکت های شفاف سرامیکی ، پلاکهای متحرک شفاف و ارتودنسی لینگوال از پشت دندان ها.

آیا ارتودنسی درد دارد؟
مراحل فعال کردن دستگاه ارتودنسی و اعمال نیرو به دندان ها بخصوص در اولین جلسه ، اغلب با مختصری درد  و ناراحتی خفیف همراه خواهد بود که در چند روز برطرف خواهد شد. این درد بیشتر در اثر فشار و هنگام جویدن غذا احساس می شود. معمولاً نیاز به مصرف مسکن نیست. متخصص ارتودنسی می تواند با استفاده از نیروهای لایت و تدابیر خاص درد خفیف را کاهش دهد.
همچنین در روزهای اول ممکن است دستگاه ارتودنسی ثابت برای مخاط ( سطح داخلی ) لب و گونه ایجاد ناراحتی کند که پس از یک تا دو هفته بیمار به آن عادت می کند و مشکلی نخواهد داشت. استفاده از موم ارتودنسی در روزهای  اول مشکل را برطرف میکند.

دکتر احسان ابوئی مهریزی متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک 

ارتودنسی اولین رشته تخصصی از علم دندانپزشکی است. مرتب سازی دندان ها و درمان ناهنجاریهای دندان  و فک حیطه کار متخصص ارتودنسی می باشد. ” متخصص ارتودنسی ” یا ” ارتودنتیست ” یک دکتر دندانپزشک است که پس از شش سال تحصیلات دانشگاهی در دوره دندانپزشکی عمومی و دریافت درجه دکترا ، در آزمون ورودی دستیاری یا رزیدنتی قبول شده و در دوره تخصصی سه الی چهار سال در دانشگاه های معتبر بصورت تمام وقت آموزش دیده است.

بهترین درمان تخصصی ارتودنسی
 خدمات ویژه و متفاوت در مطب دکتر مهریزی
– دستیار روی بیمار کار نمیکند و تمامی مراحل درمان توسط خود دکتر ارتودنسی انجام می شود.
– بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنیکهای نوین ارتودنسی
– طرح درمان ارتودنسی تا حد امکان بدون کشیدن دندان
– تأکید بر درمانهای ساده تر و زودهنگام در ارتودنسی کودکان
– کمترین میزان درد در درمان ارتودنسی
– فتوگرافی قبل و بعد از درمان در مطب انجام می شود و CD آن در پایان تحویل بیمار می شود.
– دادن پکیج کامل بهداشت دهان و آموزش دقیق بیمار بصورت مستقیم توسط متخصص ارتودنسی
– هیچ گونه مواد چینی و کیفیت پایین استفاده نمی شود. تمامی مواد مصرفی از بهترین برندها عمدتاً امریکایی یا آلمانی می باشد.
– جهت رعایت اصول بهداشت ، تمام وسایل یکبار مصرف هستند یا با جدیدترین دستگاه اتوکلاو بصورت کامل استریل می شوند.
– محیطی آرام و دور از استرس
– پرداخت هزینه ارتودنسی بصورت اقساط
– وقت دهی حتی المقدور با توجه به خواست شما می باشد.
– حداقل زمان معطلی در وقتهای تعیین شده
–  درمان درکمترین تعداد جلسات با حداقل رفت و آمد
– بهترین نتایج در کوتاهترین دوره درمان

ورود به وبسایت دکتر مهریزی متخصص ارتودنسی  ( پرسش و پاسخ – مشاوره آنلاین – دریافت نوبت آنلاین )

تلفن :

02188376319

02188376318

   
www.drmehrizi.ir
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ