در سه ماهه نخست بارداری برای سفر چه مکان هایی را انتخاب کنیم؟

a.mahammadi
همانطور که می‌دانید تعطیلات عید را در پیش داریم و بسیاری از خانواده‌ها این روزها را برای سفر انتخاب می‌کنند. به علاوه برخی از زنان که به تازگی متوجه بارداری خود شده‌اند، برای فرار از استرس ترجیح می‌دهند به یک سفر چندین روزه بروند. سه ماهه نخست بارداری، علاوه بر هیجانی که دارد، می‌تواند فشار روانی مضاعفی بر مادر وارد کند.

شاید هنوز دلتان نمی‌خواهد به کسی بگویید که باردار هستید تا حداقل سه ماه از بارداری بگذرد و مطمئن شوید که مشکل خاصی وجود ندارد. اما با وجود علایم بارداری، ممکن است راز شما در روابط کاری و مراودات روزانه برملا شود. اکنون که تصمیم به برنامه‌ریزی برای سفر گرفته‌اید، بهتر است با آگاهی نسبت به مشکلات وعلایم اولیه بارداری مقصدتان را انتخاب کنید.
اگر در اوایل دوران بارداری به سر می‌برید، افکار و نگرانی‌های مربوط به شلوغی فرودگاه یا ساعاتی که باید در هواپیما بگذرانید، خیلی جذاب نیستند زیرا ممکن است مانند بسیاری از مادران آینده دیگر، از حالت تهوع صبحگاهی و خستگی مداوم رنج ببرید. این ماه‌ها، زمان مناسبی برای امتحان کردن ظرفیت مثانه در سفر به وسیله خودرو نیستند. زیرا علایم دیگری علاوه بر عدم کنترل ادرار وجود دارند که می‌توانند سفر با خودرو را عذاب‌آور کنند. پس دور مسیرهای طولانی را خط بکشید.
بنابراین بهتر است جایی را انتخاب کنید که فاصله زیادی با محل زندگی‌تان نداشته باشد. حتما مکان‌هایی در اطراف شهرتان وجود دارد که همیشه دوست داشته‌اید به آن‌جا سفر کنید ولی هیچگاه فرصت آن را نداشته‌اید. این روزها، روزهای خستگی شما هستند زیرا بدن شما در حال صرف انرژی زیادی برای تأمین نیازهای رحم و تشکیل جفت و جنین است. بهتر است مقصدتان کوه یا تپه‌های باستانی هم نباشد زیرا بالا رفتن از ارتفاعات، انرژی بسیار زیادی از مادر می‌گیرد.
جنگل یا ساحل گزینه‌های خوبی برای تنفس هوای تازه و تجدید روحیه هستند. کشور ما پر است از مکان‌های بکر و زیبا که هنوز دست نخورده و خلوت باقی مانده‌اند. بهتر است نقشه ایران را باز کنید و به دنبال مکان‌های دیدنی در اطراف محل زندگی‌تان بگردید.
تنها نکاتی که در سفر به وسیله خودرو باید رعایت کنید هر نیم ساعت چند دقیقه توقف است که از ورم پاهایتان جلوگیری می‌کند. به علاوه اگر دچار تهوع صبحگاهى نیز هستید، حتما در کیف دستی‌تان مقداری بیسکوییت ساده داشته باشید و به تدریج آن را مصرف کنید. معده خالی، حالت تهوع را تشدید می‌کند.

8 قدم برای یک سفر  بی خطر در دوران بارداری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ