گلاب و نشاسته، مخلوطی بی نظیر!

toranj
رسیدگی به پوست صورت و بدن و مراقبت از آنها در زندگی بسیار مهم است. برای داشتن پوستی زیبا، لطیف و جلوگیری از پیری زودرس می توانید از انواع ماسک های طبیعی نیز استفاده کنید.

رسیدگی به پوست صورت و بدن و مراقبت از آنها در زندگی بسیار مهم است. برای داشتن پوستی زیبا، لطیف و جلوگیری از پیری زودرس می توانید از انواع ماسک های طبیعی نیز استفاده کنید. به پوست صورت خود چقدر اهمیت می دهید؟ آیا از ماسک برای زیباتر شدن پوست خود استفاده می کنید؟ در ادامه یکی از پرکاربردترین و موثرترین ماسک ها و تاثیرات آن روی پوست صورت و بدن معرفی می شود.

آشنایی با خواص ماسک جادویی نشاسته و گلاب

نشاسته و گلاب تقریبا در هر آشپزخانه ای یافت می شود. این دو ماده غذایی علاوه بر استفاده در حوزه آشپزی برای حفظ طراوت و زیبایی پوست صورت و بدن نیز توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

ماسک نشاسته و گلاب از موثرترین و مفیدترین ترکیبات مناسب برای ماسک پوست شناخته می شوند. اغلب افراد به ویژه زنان برای حفظ سلامت پوست و شادابی آن به دنبال راهکارهای طبیعی و پزشکی هستند که تمایلی به استفاده از لوازم آرایشی برای پوشاندن مشکلات پوستی خود ندارند.

در اکثر موارد محصولات آرایشی نه تنها فایده ای برای پوست ندارند بلکه تعدادی از آنها برای پوست نیز مشکل آفرین هم هستند. با جستجو در اینترنت راهکارهای طبیعی زیادی برای تحقق هدف خود پیدا می کنید. یکی از این راهکارها استفاده از ماسک نشاسته و گلاب است که در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه برخی از مزایای این ماسک طبیعی توضیح داده می شود، اما قبل از آن ویژگی های منحصر به فرد گلاب و نشاسته جدا شرح داده می شود.

مزایای گلاب برای پوست

گلاب از عصاره گل محمدی استخراج می شود مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد و برای مراقبت از پوست نیز گزینه مطلوبی محسوب می شود. برخی از مزایای گلاب برای پوست عبارتند از:

  • از بین بردن التهاب صورت در اثر استرس و خستگی
  • نرم کننده و مرطوب کننده پوست به ویژه برای پوست های خشک
  • درمان ترک های پوستی
  • درمان زخم، آکنه، زگیل و عفونت های پوستی
  • تقویت پوست
  • رفع لکه های پوستی
  • خوش بو کردن پوست
  • از بین بردن چین و چروک پوست و علائم پیری زودرس
  • بهبود زخم ها و زگیل ها

مزایای نشاسته برای پوست

نشاسته به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خود به عنوان یک ماده بسیار مفید برای پوست شناخته می شود به همین دلیل در ترکیب بسیاری از ماسک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. نشاسته پوست را از شر سلول های مرده خلاص می کند، جوش ها را خشک می کند که در نتیجه پوست نرم تر و زیباتر به نظر می رسد. برخی از خواص نشاسته برای پوست عبارتند از:

  • محافظت پوست در برابر چین و چروک ها به ویژه زیر چشم ها
  • کنترل چربی پوست به ویژه پوست های چرب
  • صاف و نرمی پوست
  • محافظت از پوست در مقابل هرگونه عامل خارجی مانند نور خورشید
  • درمان آکنه و از بین بردن منافذ باز

رفع تیرگی پوست زانو و بازو:

نشاسته از تیره شدن پوست جلوگیری می کند. برای مثال اگر از تیره شدن پوست دست خود نگران هستید نشاسته را فراموش نکنید، یک قاشق نشاسته، یک قاشق آبلیمو و یک قاشق مخمر را در یک چهارم لیوان شیر گرم به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را یک ربع استراحت بدهید، سپس آن را بر روی قسمت های تیره زانو و یا بازو قرار دهید ، و پس از آن با آب ولرم مخلوط را از روی پوست صورت خود پاک کنید.

تیرگی زانو بازو یکی از عارضه های آزاردهنده دیگر است که علاوه بر ظاهر نازیبا زبری و خشکی پوست آزاردهنده است. ماسک گلاب و نشاسته برای حل این مشکل نیز گزینه مفیدی محسوب می شوند زیرا نشاسته از تیره شدن پوست جلوگیری می کند. برای استفاده از این روش کافیست یک قاشق نشاسته، یک قاشق آبلیمو و یک قاشق مخمر را در یک چهارم لیوان شیر گرم به خوبی مخلوط کنید سپس اجازه دهید ترکیب به دست آمده 15 دقیقه استراحت کند. می توانید مقداری گلاب نیز به آن اضاف کنید سپس آن را روی قسمت های تیره زانو یا بازو بمالید. بعد از اینکه این ترکیب جادویی چند دقیقه روی نواحی مدنظر ماند پوست خود را با آب بشویید.

قرمزی پوست پس از اصلاح موهای صورت:

برای از بین بردن قرمزی پوست پس از اصلاح صورت و جلوگیری از جوش زدن و ایجاد دانه های سر سیاه بر روی پوست مقداری نشاسته را در آب سرد حل کنید و به مدت پانزده دقیقه بر روی قسمت های قرمز شده قرار دهید و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

رفع قرمزی پوست پس از اصلاح موهای صورت با ماسک گلاب و نشاسته

برای رفع قرمزی پوست پس از اصلاح صورت، جلوگیری از جوش زدن و ایجاد دانه های سر سیاه روی پوست مقداری نشاسته را در آب سرد حل کنید سپس به مدت 15 دقیقه روی قسمت های قرمز شده بمالید پس پوست خود را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید:3روش فوق العاده برای درمان دیسک کمر

سفید شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن:

نشاسته باعث سفید شدن پوست می شود و از افتادگی آن جلوگیری می کند. دو قاشق گلاب، یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق از عرقیات گل ها مخلوط کرده سپس به صورت تدریجی نشاسته را به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و مایع به دست آمده را به مدت بیست دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و در نهایت با آب گرم بشویید.

رفع آسیب دیدگی پوست بر اثر تابش نور خورشید:

گلاب باعث طراوت و شادابی پوست می شود، به خصوص برای زمانی مناسب است که پوست بر اثر تابش نور خورشید آسیب دیده باشد‌. روش استفاده هم به این شکل است که یک قطعه پنبه را به مقداری گلاب آغشته می کنید آ آن را به شکل دایره ای بر روی پوست صورت بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

باز شدن رنگ پوست:

گلاب باعث باز شدن رنگ پوست و روشن شدن آن میشود. دو قاشق نشاسته را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک طبیعی روزانه بر روی صورت خود و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

از بین بردن کبودی:

برای از بین بردن کبودی های احتمالی گلاب را با سرکه سیب مخلوط کنید و روزانه دوبار محلول را روی کبودی بگذارید.

برای از بین بردن کبودی های احتمالی روی بدن مقداری گلاب را با سرکه سیب مخلوط کرده سپس به طور روزانه 2 بار محلول را روی محل کبودی بمالید.

از بین بردن لکه های پوست:

یک لیتر آب معمولی را با گلاب مخلوط کنید و سه قطره روغن بادام به آن اضافه کنید و در یخچال قرار دهید. هر روز از آن برای شستشوی صورت استفاده کنید.

گلاب و از بین بردن جوش صورت:

گلاب روند ایجاد جوش صورت را کند می کند. یک قاشق آبلیمو را با مقداری گلاب مخلوط کنید و روزانه ازآن برای شستن صورت استفاده نمایید‌.

خواص گلاب باعث کند شدن روند بروز جوش می شود. برای دریافت بهترین نتیجه یک قاشق آبلیمو را با مقداری گلاب مخلوط کرده سپس به طور روزانه ازآن برای شستن صورت استفاده کنید.

درمان پوست های چرب و بستن منافذ پوست:

برای رفع چربی بیش از اندازه پوست و بستن منافذ قابل رؤیت آن سه قاشق گلاب غلیظ را با یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک قاشق کوچک آب خیار مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید و در نهایت با آب گرم بشویید

ماسک گلاب و نشاسته برای مرطوب کردن پوست

از ماسک گلاب و نشاسته برای مرطوب کردن استفاده می شود. برای استفاده از آن کافی است کمی روغن زیتون را به یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید سپس یک قاشق چای خوری نشاسته اضافه کرده و خوب این ترکیب را هم بزنید. بعد از اینکه ماسک آماده شد آن را روی صورت خود بمالید سپس بعد از مدت رمان کوتاهی صورت خود را با آب سرد بشویید. توصیه می شود از این ماسک یک روز در هفته جهت مرطوب کردن پوست صورت استفاده شود.

ماسک نشاسته با گلاب برای روشن شدن رنگ پوست

ماسک نشاسته با گلاب به عنوان یکی از پرکاربردترین ماسک ‌های زیبایی در روشن کردن رنگ پوست و یاجاد طراوت و شادابی به آن گزینه موثری محسوب می شود. برای استفاده از این روش کمی نشاسته را با مقداری گلاب مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. با کمک یک قلم موی تمیز ترکیب به دست آمده را روی پوست خود بمالید سپس 30 دقیقه زمان نیاز است تا ماسک خشک شود بعد از آن می توانید پوست خود را با آب سرد بشویید.

برای دریافت نتیجه بهتر می توان پس از تمیز کردن صورت پوست خود را با یخ ماساژ داده و به مسدود شدن منافذ آن کمک کرد. توجه داشته باشید برای انجام این کار یخ را باید داخل یک پارچه تمیز بپیچید و از قرار دادن مستقیم آن روی صورت اجتناب کنید. استفاده از این ماسک هفته ای یک بار توصیه می‌شود، اما استفاده از ماساژ یخ بعد از هر بار استفاده از آن الزامی نیست.

ماسک گلاب و نشاسته برای بهبود عفونت های پوستی

ماسک گلاب و نشاسته برای بهبود عفونت های پوستی نیز توصیه می شود. برای استفاده از آن یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق چای خوری نشاسته، یک قاشق چای خوری روغن بادام، یک مقدار شیر با هم  مخلوط کنید سپس این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید بعد از 15 دقیقه صورت را با آب به خوبی بشویید. این ماسک علاوه بر جلوگیری از گسترش عفونت های پوستی برای روشن کردن پوست نیز گزینه مفیدی محسوب می شود.

ماسک گلاب و نشاسته برای درمان آکنه

افراد بسیاری از جوش و آکنه بسیار گلایه می کنند و از آن به عنوان یک مشکل آزاردهنده یاد می کنند. یکی از روش هایی که برای درمان جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد ماسک گلاب و نشاسته است.
برای استفاده از آن برای خلاص شدن از شر جوش و آکنه باید کمی گلاب و آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری نشاسته مخلوط کرده سپس آن را روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. ماسک گلاب و نشاسته برای درمان آکنه و جوش های صورت استفاده می شود.

لایه برداری پوست با ماسک نشاسته و گلاب

برای استفاده از گلاب و نشاسته به عنوان لایه بردار طبیعی کافیست یک دوم لیوان آب، یک قاشق غذاخوری نشاسته و یک قاشق غذاخوری گلاب را به خوبی با هم ترکیب کنید سپس این مایع را روی حرارت بگذارید تا به غلطت لازم برسد.

اجازه دهید مایع غلیظ شده خنک شود و بعد از آن مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و به صورت دورانی روی پوست انگشتان دست خود را حرکت دهید و صبر کنید تا ماسک خشک شود سپس صورت خود را با آب سرد به خوبی بشویید. استفاد از این ماسک هفته ای یک بار قبل از حمام توصیه می شود.

تاثیر گلاب بر درمان پوست های چرب

برای خلاص شدن از شر چربی بیش از اندازه پوست و بستن منافذ قابل مشاهده 3 قاشق غذاخوری گلاب غلیظ را با یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک قاشق کوچک آب خیار مخلوط کرده سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی پوست خود بمالید و بعد از این زمان صورت خود را با آب گرم بشویید.

چاقی صورت با ماسک نشاسته و گلاب

ماسک نشاسته و گلاب برای چاقی صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای بهره مندی از این ویژگی آن باید طرز تهیه ماسک نشاسته و گلاب برای چاقی صورت توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید:ریشه افسردگی و استرس مزمن چیست؟

طرز تهیه ماسک نشاسته و گلاب برای چاق شدن صورت

مواد لازم برای تهیه ماسک نشاسته و گلاب برای چاقی صورت عبارتند از:

نشاسته: یک قاشق غذا خوری

گلاب: 3 قاشق غذا خوری

آب: 1/2 لیوان

طرز تهیه ماسک نشاسته و گلاب برای چاقی صورت:

نخست نشاسته، گلاب و آب را با هم مخلوط کنید.

بعد مخلوط به دست آمده را روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود.

سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود.

بعد از سرد شدن ماسک نشاسته و گلاب را روی صورت خود بمالید و حدود 15 دقیقه اجازه دهید روی پوست صورت بماند بعد از این زمان صورت خود را به خوبی بشویید.

برای استفاده از فواید بیشتر ماسک نشاسته و گلاب یا هر ماسک دیگری لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

پیش از استفاده از ماسک بهتر است موهای خود را ببندید یا با کمک تل یا هدبند آن ها را برای جلوگیری از کثیف شدن عقب بزنید.

برای جلوگیری از کثیف شدن لباس های خود بهتر است روپوش یا کاور به تن کنید.

پیش از استفاده از ماسک باید با استفاده از شوینده مناسب پوست خود صورت خود را به خوبی تمیز کنید. انجام این کار  باعث می شود پوست برای دریافت مواد مغذی آماده شود.

هنگامی که ماسک روی صورت قرار دارد از خندیدن و صحبت کردن به منظور جلوگیری از ترک خوردگی ماسک خودداری کنید تا روند استحکام بخشی به پوست به خوبی انجام شود.

برای بهره مند شدن از تاثیرات ماسک ها به زمان پیشنهادی برای باقی ماندن هر یک از آن ها  روی پوست خود دقت کنید.

ماسک روی صورت یا پوست خود را در اغلب موارد با آب ولرم یا سرد باید بشویید سپس با حوله ای تمیز پوست خود را خشک کنید.

پس از شستشوی صورت باید از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید استفاده منظم از گلاب به بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند، بنابراین می توانید آن را به عنوان یک ماده مفید به تمام ماسک های طبیعی خود اضافه کنید.

گزارش: الهه زارعی

منبع: رکنا

خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
لیلا

لیلا

1398-07-06 - 15:00 پاسخ

آیا ماسک صورت نشاسته و گلاب عوارضی هم دارد ؟ با چه روشی چروک های صورت ام را از بین ببرم.

لیلا

لیلا

1398-07-06 - 15:00 پاسخ

آیا ماسک صورت نشاسته و گلاب عوارضی هم دارد ؟ با چه روشی چروک های صورت ام را از بین ببرم.

نازنین

نازنین

1398-05-23 - 05:11 پاسخ

با یکبار استفاده پوستم لطیف و شفاف شد . البته ماساژ هم دادم روی پوستم