ترفند ساده برای حذف سموم وآفات از میوه‌ها و سبزیجات

a.mahammadi
با این ترکیب خانگی و جادویی بدون استفاده از مواد شیمیایی میوه‌ها و سبزیجات خود را بشویید.

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در معرض سموم و آفت‌کش‌ها قرار داشته و لایه‌ای از ایت سموم روی میوه‌ها می‌نشیند، همچنین در موارد زیادی به منظور بهبود ظاهر و ماندگاری بیشتر و در نتیجه فروش بهتر به میوه‌ها واکس زده می‌شود.

بنا به گزارش مرکز علوم و محیط زیست (CSE)، میزان زیاد آفت‌کش‌ها عامل ایجاد انواع بیماری است که متاسفانه هنگام شست و شو با آب این واکس‌ها و آفت‌کش‌ها از بین نمی‌روند، اما با برخی مواد ساده خانگی به آسانی می‌توانید این مواد سمی را از روی میوه‌ها از بین ببرید، شما فقط به آب، سرکه، جوش شیرین، آب لیمو و یک اسپری آب‌پاش نیاز دارید.
ترفند ساده برای حذف سموم وآفات از میوه‌ها و سبزیجات
۱. یک پیمانه سرکه سفید را با سه پیمانه آب مخلوط کرده وسپس یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را به آن اضافه کرده وترکیب بدست آمده را در یک آب پاش ریخته و آن را بر روی میوه‌ها اسپری کنید و بعد میوه‌ها را با آب شست و شو داده و میل کنید.
۲. یک کاسه را با ۱۰ درصد سرکه سفید و ۹۰ درصد آب پر کرده و سبزیجات و میوه‌ها را در کاسه بریزید و آن‌ها را زیر و رو کنید تا به خوبی با محلول آغشته شوند، سپس اجازه دهید تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در محلول خیس خورده و بعد به طور کامل آن‌ها را با آب بشویید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ