آیا واقعا میگرن دارید؟

faateme1366
عده زیادی هستند که از سر‌درد رنج می‌برند و روش‌های متفاوتی نیز برای درمان آن امتحان کرده‌اند. گاهی این سردرد دارای دلایل پنهانی است. کمتر کسی را در جهان می‌توان یافت که یکی از انواع سردرد را تا به امروز تجربه نکرده باشد.

اغلب بزرگسالان و گاهی برخی از کودکان و نوجوانان به دلایل مختلف در طول چندین بار یکی از انواع سردرد را تجربه می‌کنند. سردردهایی که هر یک علائم و نشانه‌های مختلف و منحصربه فردی دارند. گاهی سردرد‌ها به دلیل خستگی زیاد، فشار عصبی، گرسنگی و تشنگی در افراد به وجود می‌آیند. گاهی بیماری‌های داخلی از قبیل ابتلا به بیماری‌های گوارشی، کلیوی یا حتی یبوست مزمن موجب بروز آنها در بیمار می‌شود و گاهی فشارهای عصبی ناشی از کار روزانه یا تنش‌های زندگی سردرد را به بیمار تحمیل می‌کند.

میگرن را با غذا درمان کنید

حسن اکبری متخصص آسیب‌شناس و محقق طب اسلامی‌و ایرانی با اشاره به اینکه اصلاح تغذیه یکی از مهم‌ترین و بهترین راهکارهای درمان انواع سردرد‌ها و میگرن است، اظهار کرد: نخستین گام برای درمان سردرد ریشه یابی و علت بروز آن است بعضی از سردرد‌ها ممکن است بیانگر بروز تومور‌ها و بیماری‌های مغزی باشد.

سردرد را شوخی نگیرید

این کار‌شناس طب اسلامی‌و ایرانی گفت: بیماری‌ها و تومورهای مغزی همراه علائمی‌شامل سردردهایی همراه با استفراغ یا حالت تهوع، بیرون‌زدگی چشم و هر علامتی که بیانگر بروز این بیماری‌ها است. با مراجعه به متخصصان مغز و اعصاب و انجام آزمایش‌ها، ‌گرافیک‌ها، عکس‌ها، سی‌تی‌اسکن‌های مغز یا ام‌آر آی می‌توان از نوع بیماری مطلع شد.

اثر آلودگی هوا

اکبری تصریح کرد: سردرد یا میگرن می‌تواند دلایل مختلفی از جمله اسپاسم عضلات، ‌آلودگی هوا، کاهش قند خون یا علت‌های مختلف داشته باشد. رعایت مثلث سلامت فشارهایی که بر سر وارد می‌کند را کاهش می‌دهد. وی افزود: گرمای هوا، کمبود اکسیژن، سرما و وزش بادهای شدید، افت قند خون، ‌بیماری‌هایی مانند انحراف بینی، پولیپ و سینوزیت از عوامل موثر بر بروز سردرد‌ها و میگرن است.

پرطرفدار‌ترین درمان خانگی

این کار‌شناس طب اسلامی‌و ایرانی تاکید کرد: سردردهایی که بر اثر گرما به وجود می‌آیند را می‌توان با خوردن شربت‌های خنک شامل شربت عسل، خوردن خرما، ‌آب گرم و خرما، شربت عرق شاتره، عرق ترنجبیل، دمجوش عناب، ‌عرق عناب درمان کرد. وی ادامه داد: سردردهایی که منشا آن عوامل سرد مانند بروز سردرد هنگام عادت‌های ماهانه بانوان و قرار گرفتن مردان در محیط‌های سرد و… است را می‌توان با خوردن دمجوش‌های گرم از جمله بید مشک، بهار نارنج، ‌بابونه، زعفران، دارچین، زنجبیل یا گل گاوزبان درمان کرد. توجه داشته باشید سردردهای سرد در بانوان هنگام عادت ماهانه تشدید می‌شود که بهترین راه شناسایی این نوع سردرد‌ها است.

نوشدارویی برای سینوزیت‌ها

اکبری گفت: یکی از سردردهایی که ما را کلافه می‌کند سردردهای سینوزیتی است بیماران سینوزیتی می‌توانند برای درمان سردردهای خود قبل از خواب با ریختن سه قطره روغن سیاه دانه در هر طرف بین این بیماری را درمان کنند. پس از انجام این تمهیدات و درمان آنتی بیوتیکی به‌طور حتم این بیماران بهبود پیدا می‌کنند.

سردردهای حاصل از انحرافات بینی

این کار‌شناس طب اسلامی‌و ایرانی تاکید کرد: ممکن است ریشه برخی از بیماری‌ها مرتبط با انحرافات بینی یا پولیپ در افراد باشد. انسداد بینی باعث بروز سینوزیت‌های مداوم می‌شود و تنها راه درمان آن انجام جراحی است. افرادی که بیماری پولیپ دارند نیز دچار سردرد‌ها و میگرن می‌شوند باید با انجام جراحی پولیپ آنها خارج شود تا دچار بیماری سینوزیت نشوند.

سردرد، علامت بروز دیابت

اکبری تصریح کرد: دیابت می‌تواند بدن را مختل کند و در حقیقت تک‌تک سلول‌های بدن درگیر این بیماری می‌شوند بنابراین به‌طور قطع در بروز سردرد‌ها نیز موثر است. بیماران دیابتی دچار سردردهای بدون علت یا بروز سردردهایی به دلیل کاهش قند خون می‌شوند. به‌طور مثال فرد بعد از تزریق انسولین دچار افت قندخون و سردردهای شدید می‌شود.

درمان سردرد بدون خوردن قرص

اکبری بیان کرد: سردرد‌ها یا گرم یا سرد هستند. روغن‌های گرم شامل روغن سیاه دانه، زنجبیل، فیرنجان برای درمان سردردهای گرم و روغن‌های سرد مانند روغن بنفشه برای درمان سردردهای گرم مفید است. این کار‌شناس طب اسلامی‌و ایرانی در پایان گفت: آب درمانی و خوردن آب به‌ویژه آب خنک برای درمان سردرد توصیه نمی‌شود ممکن است سردرد را تشدید کند خوردن آب گرم یا ولرم قطره قطره با عسل یا خرما می‌تواند در درمان سردرد موثر باشد. کم آبی بدن باعث سردرد‌های شدید می‌شود که با تنظیم آب بدن می‌توان از بروز سردرد پیشگیری کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ