مثانه بیش فعال دارید؟پس مستعد این بیماری نیز هستید!

faateme1366
مطالعات اخیر نشان می‌دهد داروهای متداول درمان سندرم مثانه بیش فعال، احتمال ابتلای زنان به افسردگی را در طی سه سال افزایش می‌دهد.

به گزارش خبری مدیکال ساینس، سندرم مثانه بیش فعال (که به آن OAB هم گفته می شود‌)یا تکرر ادرار، به احساس ناگهانی و شدید دفع ادرار گفته می‌شود. در این حالت فرد بیش از حد طبیعی احساس دفع ادرار دارد.
این امر گاهی زندگی عادی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می‌شود بیمار نتواند از خانه خارج شود و در اجتماع حضور پررنگ داشته باشد. عارضه OAB در زنان شایع تر از مردان است. در حال حاضر این عارضه با دارو قابل کنترل است. متداول ترین داروی درمان این عارضه، داروی های آنتی موسکارینی نامیده می‌شوند. این داروها گیرنده‌های موسکارینی را مسدود می‌کند و از انقباضات مثانه جلوگیری می‌کنند.
مطالعات محققان بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تایپه نشان می‌دهد داروهای متداولی که برای این عارضه مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبب بروز اختلال افسردگی زنان در مدت سه سال می‌شود. ارایه راهکارهای مناسب در این زمینه و استفاده از داروهایی با عوارض جانبی کمتر در دستور کار محققان قرار دارد.
تمرین‌هایی که به تقویت ماهیچه‌های مثانه کمک می‌کند و رعایت رژیم غذایی به ویژه قبل از خواب یا خارج شدن از منزل، از جمله مهمترین راهکارهای طبیعی این عارضه هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ