درمان استرس با داروی متداول!

faateme1366
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که آنتی بیوتیک ها می توانند به پیشگیری از ابتلا به اختلال استرس پس از ضایعه روانی و درمان این اختلال کمک کنند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اختلال استرس پس از ضایعه روانی (PTSD) ، اختلالی است که در برخی افراد پس از تجربه یک حادثه تکان دهنده، ترس آور و یا خطرناک روی می دهد.
محققان می گویند: یک داروی رایج به نام ‘داکسی سیکلین’ (doxycycline) که برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود، می تواند داده های مربوط به افکار منفی و ترس ها در مغز را از بین ببرد.
این آنتی بیوتیک از طریق مسدود کردن برخی پروتیین ها در خارج از سلول های عصبی به نام ‘آنزیم های ماتریکس’ که مغز برای تشکیل خاطرات به آنها نیاز دارد، عمل می کند.
در این مطالعه محققان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه زوریخ در سوییس، 76 داوطلب سالم را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه دارو و به گروه دیگر دارونما دادند.
محققان متوجه شدند، واکنش ترس در افرادی که داکسی سایکلین مصرف کرده بودند 60 درصد کمتر از افرادی بود که این دارو را مصرف نکرده بودند.
آنها همچنین دریافتند که پس از مصرف دارو، گرچه واکنش ترس در افرادی که داکسی سایکلین مصرف کرده بودند، 60 درصد کمتر بود اما به سایر اندازه گیری های شناختی مانند حافظه حسی و توجه خللی وارد نشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ