یک خوراکی خوشمزه بهاره برای کبد چربیها ممنوع شد!

faateme1366
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف مداوم فالوده در افراد مبتلا به معده سرد و تر و بیماری‌های کبدی مثل کبد چرب، توصیه نمی‌شود؛ فالوده ارزش غذایی بالایی دارد و برای برخی ناراحتیهای ریه و حلق به ویژه در فصول گرم سال مفید است.

الهام قدمی یزدی درباره مصرف فالوده اظهار داشت: در زمان‌های قدیم در تهیه فالوده از روغن بادام، پسته و روغن‌های حیوانی نیز استفاده می‌‌کردند؛ فالوده یا پالوده از خوردنیهای معروف ایرانی است.

به گفته وی فالوده نوعی دسر ایرانی است که با قرار دادن رشته‌های باریک نشاسته در محلول آب و شکر تهیه می‌شود البته می‌توان در تهیه آن به جای شکر، از عسل، قند و نبات هم استفاده کرد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: مصرف مداوم فالوده در افراد مبتلا به معده سرد و تر و بیماری‌های کبدی مثل کبد چرب توصیه نمی‌شود.

قدمی یزدی متذکر شد: بهتر است برای شیرین کردن فالوده در افراد سالمند یا سردمزاجان از عسل استفاده شود و اگر تخم ریحان یا تخم شربتی به فالوده اضافه شود، در تقویت معده و قطع اسهال قوی‌تر عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فالوده در رفع اسهال ناشی از حرارت و گرمازدگی کمک‌کننده است؛ فالوده ارزش غذایی بالایی دارد و برای برخی ناراحتیهای ریه و حلق به‌ویژه در فصول گرم سال مفید است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ