بهترین زمان برای گذاشتن ایمپلنت

mousavi
گروه دندانپزشکی سینا: قبل از کشیدن دندان اصلی دندانپزشکان باید تمام تلاش خود را کنند تا دندان اصلی بیمار را نگه دارند، چراکه هیچ ماده‌ای نمی‌تواند جای دندان واقعی را بگیرد. اما گاهی اوقات هیچ درمانی جوابگو نیست و در‌نهایت باید دندان فرد کشیده شود.

گروه دندانپزشکی سینا:

قبل از کشیدن دندان اصلی دندانپزشکان باید تمام تلاش خود را کنند تا دندان اصلی بیمار را نگه دارند، چراکه هیچ ماده‌ای نمی‌تواند جای دندان واقعی را بگیرد. اما گاهی اوقات هیچ درمانی جوابگو نیست و در‌نهایت باید دندان فرد کشیده شود. با این حال‌ همه ما خوب می‌دانیم که این روزها بهترین روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته ایمپلنت است. امروزه این تنها روشی است که قادر است جای دندان از دست رفته را بدون بروز مشکل خاصی پر کند.

چه زمانی ایمپلنت جاگذاری می‌شود؟

بهترین زمان برای گذاشتن ایمپلنت همان زمانی است که دندان از دهان خارج می‌شود چراکه در آنجا بافت خونی وجود دارد و پذیرش ایمپلنت راحت‌تر صورت می‌گیرد. اما گاهی اوقات به‌دلیل وجود برخی مشکلات ازجمله ضایعه پیری یا کیست قادر به گذاشتن ایمپلنت در همان لحظه نیستیم. این دسته افراد برای گذاشتن ایمپلنت باید یک پروسه سه الی چهارماهه را سپری کنند.

زمان جوش خوردن ایمپلنت چقدر است؟

به طور کلی زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندانی برای فک پایین سه ماه و فک بالا پنج ماه است. این یک قانون کلی است که می‌تواند در شرایط مختلف، متفاوت باشد. مثلا اگر در فک بالا سینوس لیفت انجام شده باشد، بهتر است یک ماه بیشتر فرصت داده شود تا استخوان جدید به تراکم بیشتری برسد. از دیگر مواردی که ممکن است نیاز به زمان بیشتری باشد انواع گرافت استخوانی یا اسپیلیت کردن استخوان است.

بهترین سن برای به‌کارگیری ایمپلنت چه سنی است؟

 بهترین سن برای استفاده از ایمپلنت بعد از 18سالگی است چراکه بعد از این سن است که اسکلت صورت شکل کامل به خود می‌گیرد. اما اگر از سن پایین‌تر این روش را انجام دهیم، ممکن است در آینده به‌دلیل رشد اسکلبت ایمپلنت کوچک‌تر به نظر برسد. البته باید این نکته را متذکر شد که در سنین پایین‌تر برای تک دندان می‌شود ایمپلنت دندانی انجام داد ولی باید پروتز ایمپلنت دندانی پس از ۱۸‌سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان‌های مجاور تناسب داشته باشد.

مزیت استفاده از ایمپلنت را نام می‌برید؟

ایمپلنت برخلاف دندان مصنوعی هیچ‌گونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نمی‌شود. پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و بنابراین تحلیل استخوان در طولانی‌مدت دیده نمی‌شود. استخوان فک کاملا محفوظ از تحلیل خواهد بود و فرم صورت دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد. در صورت رعایت کامل بهداشت این دندان‌ها دائمی و عوارض ایمپلنت دندان بسیار ناچیز خواهند بود.

گروه دندانپزشکی سینا:

گروه دندانپزشکان سینا شامل اساتید و کادر دندانپزشکی مجرب است که تمام تلاش این تیم ارائه بهترین خدمات دندان پزشکی به مراجعین است. به علاوه بیماران می توانند تمام خدمات دندان پزشکی خود را از بخش زیبایی گرفته تا درمان در این مرکز انجام دهند. در این مرکز بهترین خدمات، تجهیزات و پرسنل از جمله رادیوگرافی تخصصی، جراحان فک و صورت، متخصصان درمان ریشه، ترمیم و پروتز جمع شده اند تا بیماران  بالاترین رضایت را از خدمات ارائه شده داشته باشند. از جمله خدمات درمانی که در این مرکز انجام می شود:

تمامی خدمات ایمپلنت، خدمات پروتز، خدمات ترمیم و بازسازی، خدمات زیبایی، خدمات جراحی و خدمات اطفال

شما می توانید جهت ارتباط با گروه دندانپزشکی سینا، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:  02122774070

موبایل:  09100333385

آدرس: پاسداران، خیابان دولت، بین اختیاریه و دیباجی، پلاک ١١٢، ساختمان پزشکان سینا، طبقه ٣، واحد ١١

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ