5قدم ساده برای سالم ماندن!

faateme1366
نمی‌توانیم بگوییم با عمل کردن به توصیه‌های ما هیچ‌وقت بیماری سراغتان نمی‌آید، اما با قاطعیت می‌توانیم ادعا کنیم که عمل کردن به این توصیه‌ها احتمال سالم ماندن شما را چندین برابر می‌کند.

به کابینت داروها سر بزنید

کابینت یا قفسه‌ای از یخچال که داروهایتان را در آن می‌گذارید، بدون تردید همین الان از داروهای تاریخ‌گذشته پر است. سری به آن بزنید و داروهایی که به آنها نیازی ندارید، مدت زیادی از باز کردنشان گذشته یا تاریخ‌مصرفشان تمام‌شده را بی‌رحمانه دور بریزید. بسیاری از مشکلاتی که به آنها مبتلا می‌شوید، حاصل خوددرمانی و مصرف بی‌رویه همین داروها هستند.

اتومبیل را در خانه بگذارید
در هوای بهاری این روزها، به جای استفاده از اتومبیل‌شخصی با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد کنید تا فرصتی هرچند اندک را برای پیاده‌روی روزانه برای رسیدن به محل کارتان به دست بیاورید. کم‌تحرکی می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف شود و شما را از پا دربیاورد.

درست نفس بکشید
در تمام ساعات روز مراقب نفس کشیدنتان باشید و سعی کنید عمیق و شکمی تنفس کنید. هنگام نشستن، راه رفتن و حتی انجام کارهایتان، مراقب باشید بریده‌بریده و نادرست تنفس نکنید. در تمام این لحظات، پشت کمرتان را صاف کنید، شکمتان را به داخل فرودهید و مراقب نفس‌کشیدنتان باشید.

با دوستانتان قرار بگذارید
حضور در جمع‌های دوستانه و صمیمانه و حتی گاه‌به‌گاه درددل کردن برای یک دوست صمیمی، می‌تواند نه‌تنها روان بلکه جسم شما را سالم نگه دارد. محققان می‌گویند درددل کردن استرس و فشارهای روانی را کمتر می‌کند و مانع ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود؛ چراکه با توجه به نتایج پژوهش‌ها، بسیاری از بیماری‌های جسمی نتیجه زندگی کردن با فشارهای روانی هستند.

روی میزتان پارچ آب بگذارید
حالا که هوا رو به گرم شدن می‌رود، بیش از قبل در معرض ابتلا به کم‌آبی بدن و عوارض ناشی از آن هستید. برای پرهیز از چنین اتفاقی و از آنجا که بعید نیست مشغله‌های کاری نوشیدن آب به اندازه کافی را از یادتان ببرند، یک پارچ آب خنک روی میزتان بگذارید. گذشته از این، همیشه چند برگ کاهوی تازه و میوه‌های فصل را هم با خود داشته باشید تا با خوردنشان نیاز بدنتان به آب را تامین کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ